Cookies de analiza a traficului  Accept | (oricand puteti renunta la acceptul dat) Detalii

(oricand puteti renunta la acceptul dat)

Porunca Iubirii
CĂRŢI NOI / Produse noi. PROMOTIINr. vizualizari: 366

Unitate, Cincizecime, Biserica - Argumentul teologic al unitatii in identitate - Doru Nastasa (CARTE)

Tags: Biserica;
Unitate, Cincizecime, Biserica - Argumentul teologic al unitatii in identitate - Doru Nastasa (CARTE)
 

Prezentare Unitate, Cincizecime, Biserica - Argumentul teologic al unitatii in identitate:

Cartonată

„Comuniunea de credință, mărturie a vieții în Hristos și însușire fundamentală a Bisericii” [1]
Episcop Ieronim Sinaitul
 
Eclesiologia trebuie să arate cum este legătura între divinitate și umanitate, cum este acest „Ca toți să fie una” în alcătuirea lui. Volumul își propune să fie o eclesiologie a unității creștine, arătând raporturile fundamentale în care eclesiologia trebuie discutată, arătând cum unitatea creștină trebuie împlinită în mod autentic, în Ortodoxie. Este o soluție a problemei (inter)comuniunii, a unității creștine, într-o teologie a identității, a atributelor credinței, a axiologiei eclesiologice, în Ortodoxie.
Volumul este fundamentat în trei idei mari:
  • că există un set de atribute ale credinței pe care trebuie să le explicăm precis, pentru a arăta cum trebuie să fie credința pentru a avea comuniune,
  • că există o raportare între divinitate și umanitate, în care identitatea este un raport și o definire a omului prin Dumnezeu, ce trebuie precis conturată, și
  • că există un cadru existențial menționat de divinitate, care alcătuiește o axiologie eclesiologică, un cadru precis existențial de care discutăm în principal în eclesiologie.
Aceste idei principale sunt folosite pentru a argumenta cum discutăm despre unitatea creștină raportat la credință, identitate și axiologia eclesiologică. Dorește să explice cum abordăm și legăm noțiunile de comunitate, comuniune, unitate, credință, în Ortodoxie, pentru a aduce claritate și înțelegere universală, pentru întregul creștinism.
Ortodoxia are de fapt deja suportul teologic de a răspunde corect la întrebarea eclesiologiei legată de raportul între comuniune, unitate și identitate. Ortodoxia a răspuns deja la întrebarea legată de identitate în altă formă, istoric, și e nevoie doar să fie recapitulată altfel, astăzi, în contextul discuției despre identitate și comuniune. Din punctul meu de vedere nu se poate face o teologie universală fără aceste componente necesare unei eclesiologii și acestea sunt cele care vor clarifica, de fapt, răspunsul pe care îl căutăm la întrebarea Cum este comuniunea activă?
Doru Nastasă, București, 2022

[1] Episcop Ieronim Sinaitul, Comuniunea de credință mărturie a vieții în Hristos și însușire fundamentală a Bisericii – florilegiu patristic, Editura BASILICA, București, 2019,  p. 147.

 
CUPRINS
Cuvânt înainte  7
Introducere       9
 
I.             Coordonate eclesiologice ale unității creștine  21
1.            Contextul discuției despre identitate în creștinism           21
2.            Atributele credinței izvorâte din unitate               31
3.            Axiologia eclesiologică, cadru al împlinirii unității              38
4.            Identitatea personală în creștinism         64
5.            Actul universal al mântuirii umanității. Cuprinderea acestuia într-o identitate universală a mântuirii        92
6.            Actul întemeierii Unității-Întregului. Cincizecimea, deschidere a veșniciei pentru umanitate, temelie și întemeiere a unității       116
7.            Actul ființării în Unitate-Întreg. Eclesiologia Unității-Întregului   121
 
II.            Unitatea creștină în Identitatea Unică, Ortodoxă            135
1.            Identitatea în confesiuni              135
Unitate în identitate. Unitate în identitatea unică a lui Hristos    135
Identitatea în confesiuni              136
Diversitate și unicitate   149
Criza de identitate din Ortodoxie             157
Sensul adevărului, comuniunea-unitatea             159
Botezul este făcut într-o identitate. Iconomie și identitate. Raportul între Biserică și ce este în afara Bisericii        171
Unicitatea identității      187
„Dreapta credință” și „Identitatea unică în adevăr”         194
Sfântul Iustin Popovici și problema poziționării față de identitatea unică a Bisericii           198
2.            Dialogul intercreștin al unicității identității. Ortodoxia împlinește argumentul unicității identității. Ortodoxia este unitatea creștină, este purtătoarea de unitate         205
3.            Unitatea creștină în Identitatea Unică, în Ortodoxie        211
III.          Sinodul Unității Creștine în Ortodoxie  221
Bibliografie         225
 
10-12-2022
Citeste si:


Adaugati un comentariu:
Nume
Email
(nu va fi afisat)
Comentariu
Comentariile in afara subiectului si cele necuviincioase vor fi sterse
Antispam:
Scrieti, va rog, prenumele lui Eminescu