Folosim cookies de navigare (ce nu pot fi dezactivate) și de analiza a traficului (inactive, dar pot fi activate prin click pe butonul Accept) | Detalii

(oricand puteti renunta la acceptul dat prin click pe butonul Refuz)

Porunca Iubirii
Tema luniiNr. vizualizari: 337

Referendumul pentru Căsătorie – aveți întrebari? avem răspunsuri!

Tags: referendum; Casatoria;

6 și 7 octombrie – Referendumul pt Familie: Adevar si manipulare

Efect de domino

În momentul în care legiferezi ceva anormal, se creează un efect de domino. Se repercutează asupra tuturor aspectelor.

Constituție| Cod Civil

Deși în Codul Civil scrie clar că ideea de căsătorie este constituită din uniunea liber consimțită dintre un bărbat și o femeie, acest cod civil poate fi schimbat printr-o simplă ordonanță de urgență. Constituția însă nu se poate schimba la fel de ușor. Dar, din păcate, în Constituție este prezent termenul “soți”; nu este stipulat concis “bărbat și femeie”. Nu ar fi fost vreo problemă dacă între timp nu ar fi apărut și alte variante de “căsătorie” în alte țări și dacă nu ar exista o presiune asupra României să meargă pe aceeași linie (între doi bărbați, două femei, poligami etc). Prin urmare, termenul “soți” poate fi interpretat foarte ușor în viitor.

Țări cu căsătorii homosexuale legalizate

Uitându-ne la exemplul din acele țări unde s-a legiferat parteneriatul civil și /sau căsătoria între persoane de același sex, ne putem da seama cum s-ar schimba lucrurile și în România dacă acest lucru s-ar întâmpla și aici: am vedea în școli și grădinițe cum copiilor li s-ar inocula ideea (falsă) că pot fi orice (fetițe, băieței, de sex incert etc). De altfel au fost inventate peste 50 de genuri pe lângă “femeie” și “bărbat” (fiecare cum se mai trezește dimineața mai creează un gen).

La toaletă ar fi liber accesul băieților la fete și viceversa (dacă băieții spun în ziua respectivă că se simt fete). Există școli în alte țări unde au băiețeii au ore speciale de îmbrăcat în rochițe și jucat cu păpuși (pentru a înțelege mai bine sexul opus cică). Cadrele didactice nu vor avea voie să se adreseze elevului prin prisma sexului biologic. De altfel dascălii vor risca să fie dați afară pentru convingerile religioase. Un exemplu AICI

Numărul de copii confuzi în ceea ce privește propria sexualitate a crescut alarmant de mult în urma anilor de indoctrinare.

Paradele homosexuale vor deveni tot mai exhibiționiste (dați o căutare pe Google imagini cu paradele în țările unde s-a legiferat așa zisa căsătorie între persoane de același sex). Este ceva grotesc! Oameni care mimează actul sexual în public, oameni îmbrăcați ca în filmele pentru adulți, oameni cu sexul la vedere, oameni care fac sex în timpul acestor parade etc. Toate ziua în amiaza mare. De ce? Fiindcă aceste persoane cu aceste activități se identifică.

Discriminarea întreprinzătorilor

Întreprinzătorii vor fi dați în judecată dacă nu vor onora comenzi care se opun propriilor credințe. Un exemplu vine din SUA unde un cofetar care a refuzat să facă un tort pentru homosexuali a fost dat în judecată și 5 ani a fost târât prin tribunale și amenințat cu moartea. Detalii AICI

Discriminarea medicilor

Medicii vor risca să fie dați afară pentru că spun adevărul! Un exemplu AICI când în martie 2015, Beth Israel Deaconess Medical Center (BIDMC), un spital universitar (al Școlii de Medicină a Universității Harvard) din Boston, în statul american Massachusetts, i-a desfăcut contractul de muncă urologului Paul Church, un medic în vârstă de 65 de ani. Spitalul în cauză este printre cele mai bine cotate din SUA.Necazurile medicului în cauză au început cu 11 ani în urmă, când instituția în cauză a decis să organizeze o ceremonie anuală de premiere pentru „Realizări pe linie LGBT” și să îndemne personalul medical să se alăture evenimentului Gay Pride, parada homosexualilor, care se organizează anual pe străzile Bostonului, ca și în alte orașe din lume. La data respectivă, dr. Paul Church a postat pe sistemul intern de comunicare electronică al spitalului avertismentul că instituția lor spitalicească nu poate să se implice în evenimente de promovare a culturii și stilului de viață homosexuale, deoarece există dovezi științifice irefutabile conform cărora practicile homosexuale sunt de înalt risc, implică o incidență crescută a infecțiilor cu transmitere sexuală, inclusiv HIV/SIDA, a infecțiilor intestinale, a problemelor psihologice și o durată de viață scăzută. Mesajul său califica drept „inadecvată” decizia spitalului de a „susține, afirma și încuraja comportamentele celebrate la Gay Pride Week”, considerând că acest lucru periclitează credibilitatea spitalului și „dezonorează o mare parte din comunitatea acestuia, care continuă să fie convinsă că homosexualitatea este nefirească și imorală”.

Perversitatea, predată în școli și grădinițe

Copiilor de grădiniță li se vor citi poveștile despre regi care căsătoresc între ei, despre fetițe cu două mame. Vor veni persoane transexuale care le vor spune micuților de 3-5 ani că și ei pot fi transexuali dacă doresc.

Copiii de școală (7 – 10 ani) vor fi “educați” că sexul oral și anal sunt chestii în egală măsură de normale precum sexul vaginal (nicidecum că sunt premergătoare unor perversiuni). Stau și mă întreb de ce ar avea copiii nevoie de astfel de informații la această vârstă?!

Copii de 5 ani află despre sex vazând pensiuri și vagine de pluș, poze explicite ca în exemplul de AICI care se întâmplă în Elveția. Partea cea mai gravă este că vor exista manuale în acest sens! Și (așa cum s-a întâmplat în alte țări) părinții care vor dori să își retragă copiii de la astfel de ore, NU vor putea! Fiindcă se va spune “se vorbește despre ceva LEGAL, prin urmare nu este o problemă!”. În germania, părinții care refuză să își lase copiii la orele de educație sexuală și implicit despre homosexualitate, fac pușcărie! Detalii AICI

Vor fi răspândite tot mai multe cărți de propagandă homosexuală ca cea de AICI sau cea de AICI

Iar toate acestea de la campaniile agresive de inoculare a ideii că a nu te identifica cu sexul biologic este ceva normal.

Biserici, obligate să oficieze căsătorii gay

În alte țări, bisericile sunt deja forțate să oficieze căsătorii deși acest lucru este în contradicție directă cu religia respectivă! Cazul Suediei AICI

Mama și tata, termeni înlocuiți cu cel de părinte 1 și părinte 2

Certificatele de naștere nu vor mai avea termenii MAMĂ și TATĂ ci PĂRINTE 1 și PĂRINTE 2 (pentru a nu ofensa persoanele homosexuale). Exemplul de la Paris AICI

Totodată, se fac presiuni ca certficatele de naștere să aibă opțiunea celui de-al treilea gen la copii (feminin, masculin și neutru) și de a lăsa copilul să aleagă ce vrea să fie când este mai mare.

A apărut deja prima familie cu gen fluid (mama devine bărbat, tatăl face operații pentru a deveni femeie iar copilul lor este cresuct ca PERSOANĂ fără gen). Articolul AICI

Adopția de copii

Nu mai discut că o căsătorie (sau un parteneriat civil) vin la pachet cu pretenția de adopție de copii! Niciodată în bărbat nu va înlocui o mamă. Dacă vreți să nu mai existe copii orfani, simplificati legea adopțiilor! Sunt mii de cupluri (femeie – bărbat) care își doresc enorm să poată adopta! Are cine să adopte copiii! Iar toți copiii AU DREPTUL LA O MAMĂ ȘI LA UN TATĂ! Copiii orfani nu sunt copii de mâna a doua ca să trebuiască “să se mulțumească cu pseudo părinți de același sex”! Orice psiholog poate spune cât este de important ca un copil să crească echilibrat cu modelul matern și cel patern alături! 

Facem experimente pe copii? De ce?! Persoanele de același sex care se considera un cuplu și cer dreptul să li se dea un copil în îngrijire trebuie să înțeleagă că un copil nu este un pudel, o pisică sau un canar! Pentru un copil CONTEAZĂ să aibă ambii părinți biologici! Interesul copilului trebuie să primeze!

Puteți citi AICI și AICI mărturii ale adulților care au fost crescuți în familii homosexuale. Este o discriminare la adresa copiilor!

Violența în familiile homosexuale

În plus, violența în familiie homosexuale este mult mai des întâlnită decât în familiile heterosexuale. O statistică AICI

Psihologul Jordan Peterson vorbște despre ideea de adopție în rândul cuplurilor homosexuale AICI 

Puteți citi despre efectele căsătoriilor homosexuale asupra copillor și AICI

Având în vedere că violența este mult mai des întâlnită în familiile homosexuale, adoptția de copii poate fi o reală primejdie pentru micuți. Despre cazuri cutremurătoare puteți citi AICI și AICI și AICI

Căsătoria nu este un drept al tuturor în orice condiții!

Pentru a te căsători trebuie să îndeplinești anumite reguli. De exemplu: să ai măcar 16 ani, să nu ai vreo boală care să ți afecteze rațiunea, să fie între un bărbat și o femeie etc. Nu este vorba despre discriminare în lucrurile astea, ci despre o serie de norme care sunt menite să aducă echilibru în societate (probate în mii de ani!).

Sunt mulți foști homosexuali care dau mărturii despre infernul pe care l-au trăit și cât de fericiți sunt acum că au redevenit heterosexuali. Un exemplu AICI și AICI

Referendumul este pentru CĂSĂTORIE, nu pentru familie! Nu are niciodată legătură cu familia monoparentală! Familia monoparentala este familie prin filiație biologica normală sau prin adopție obișnuită, care respectă filiația normală! Este o minciună nerușinata sa spui ca explicitarea termenului “soti” neagă caracterul de familie familiilor monoparentale și arată lipsa de scrupule a activiștilor – care sunt, de fapt, anti-familie!

Și nu în ultimul rând: referendumul nu este despre ce se întâmplă când unele persoane spun ca se iubesc! Dacă o mamă și un copil al ei spun că se iubesc și vor sa se căsătorească ce vor spune oponenții căsătoriei bărbat – femeie? Ar trebui să li se permită să se căsătorească pentru că vor și spun că se iubesc?

Dar poligamia?

 Dacă vor și poligamii să le fie recunoscută iubirea, printr-un act de căsătorie? Câte persoane vor avea voie să se căsătorească între ele, 5? câte 3? Unde se oprește nebunia? În Italia deja se dorește recunoașterea poligamiei fiind folosită acceași retorică a așa zisei iubiri. Puteți citi despre asta AICI

Ce facem cu celelalte devieri?

O fată se crede pisică – povestea ei AICI

Un bărbat canadian în vârstă de 46 de ani, tată și soț s-a simțit la un  moment dat femeie și acum se crede fetită de 6 ani și este adoptat de o familie! Detalii AICI 

Politizarea subiectului

Acest referendum NU este al lui Dragnea, nici al PSD! Este evident, fie și doar pentru că a pornit atunci când alții erau la putere. Întâmplător se va ține acum. Bine că ÎN SFÂRȘIT va avea loc! Pe același principiu, ar trebui să nu mai circulați cu metroul sau pe Transfăgărășan fiindcă sunt făcute de Ceaușescu. Sursa: Ioana Piscos 

Referendumul costă!

Dar 70 de milioane de euro anual pentru propagandă LGBT în școlile cu WC în curte nu....

La prime vedere, ai spune că da, domnule, iată oameni cumpătați, care se gândesc de zece ori și vor să taie o singură dată banul de la bugetul public! Oare? Ba! Aceiași oameni nu au scos un singur cuvânt în fața perspectivei ca Statul să finanțeze, din banii noștri, ocupații și programe dubioase cum ar fi cele presupuse de Strategia de Educație Parentală

70 de milioane de euro (!!!!!) ar fi trebuit băgați în acest program doar în primul an pentru ca părinții să fie chemați la încă niște ședințe de reeducare la școală, în condițiile în care multe dintre aceste școli au încă veceuri în curte!!

Ce este Familia?

Răspuns: Din punct de vedere sociologic, Familia este un grup de persoane care relaționează în baza unor legături de sângecăsătoriesau adopție.

Tipuri de familie:

  • familia nucleară (soți căsătoriți + eventualii copii),
  • familia monoparentală,
  • familia lărgită sau extinsă (mai multe generații locuiesc în aceeași gospodărie),
  • familia extinsă modificată (nu locuiesc în aceeași gospodărie, dar păstrează relații foarte apropiate),
  • familia tulpină (unul dintre descendenți rămâne cu părinții și preia gospodăria) etc.

Funcțiile sociologice pe care le îndeplinește familia:
 

  • funcția de reglator al relațiilor sexuale (ex: interzicerea incestului, impunerea fidelității între soți, interzicerea recunoașterii formelor alternative relațiilor între soți etc.),
  • funcția de procreare: nașterea și creșterea copiilor,
  • funcția de socializare: familia este grupul primar optim prin care orice ființă umană asimilează comportamente, limbaj, modele social culturale și se integrează social,
  • funcția psiho-afectivă: familia oferă mediul psiho-afectiv cel mai important, echilibrant pentru formarea și afirmarea personalității,
  • funcția protectivă: îngrijirea și protecția copilului de către părinți, dar și a oricărui membru al familiei sau a părinților bătrâni de către copii,
  • funcția de status social: oferă membrilor săi un status social recunoscut în social și juridic: tată, mamă, fiu, frate etc.,
  • funcția economică: familia funcționează ca o unitate cu un buget comun propriu familiei și în multe cazuri și ca unitate producătoare (gospodării proprii, asociații familiale).

Ce ESTE /ce NU este căsătoria?

Răspuns: Căsătoria este un angajament reciproc făcut de un bărbat şi o femeie, în faţa autorităţilor publice. Prin încheierea căsătoriei, Statul se obligă la rândul său să acorde și să garanteze cel mai extins grad de protecție singurului fel de relaţie care, prin procreare, contribuie la continuitatea istorică a națiunii și la progresul societăţii umane în general. De aceea, căsătoria este o instituție rezervată cuplurilor heterosexuale.

Căsătoria nu este legiferarea unei relații de iubire sau afecțiune, indiferent cine sunt cei angajați în aceasta. Statul nu poate să legifereze/recunoască o realitate subiectivă, deoarece aceasta nici nu poate fi constatată şi nici confirmată în mod obiectiv.

De ce legea ocrotește doar căsătoria și nu alte forme de conviețuire, precum concubinajul?

Răspuns: Legea trebuie să facă distincție clară între căsătorie și concubinaj, întrucât căsătoria:

  • prin caracterul său oficializat de Stat, prin angajamentul public luat de soți, este un puternic factor de coeziune și stabilitate care protejează și oferă condițiile optime pentru creșterea și educarea copiilor (protejarea interesului superior al copilului primează în fața celui al adulților);
  • are temei în imperativul ocrotirii sănătății publice (prin promisiunea de fidelitate reciprocă a soților), al solidarității sociale (prin obligațiile create între soți) și în necesitatea creșterii demografice (imperativ de siguranță națională);
  • are temei istoric (principiile istorice ale tradițiilor democratice ale poporului român sunt precizate în art. 1 din Constituție).

De ce vreți să impuneți altora valorile voastre subiective?

Răspuns: Poziția noastră este întemeiată pe realitate, pe observarea naturii și a firii umane. Căsătoria și Familia sunt realități factuale, firești, verificate istoric; din aceste realități derivă definiția lor legală: dreptul de a se căsători este un drept comun al bărbatului și al femeii care pot întemeia în mod natural o familie, cu scopul nașterii și creșterii de copii. Astfel, Familia este fundația societății umane și a civilizației. Este un adevăr simplu și universal. Noi nu dorim să ne impunem o opinie subiectivă, ci să conservăm aceste realități, fără de care „binele comun” nu poate fi conceput.

Din contră, punctul de vedere opus este arbitrar, nefiind bazat pe fapte, ci pe o formă de ideologie, ai cărei susținători încearcă să o impună nouă și tuturor.

Codul Civil definește deja Familia și interzice Căsătoria între persoane de același sex. De ce mai este necesară revizuirea Constituției?!

Răspuns: Codul Civil este o lege. El poate fi schimbat oricând prin votul Parlamentului, la presiuni exterioare, chiar contrar voinței oamenilor. În Franța, acest lucru s-a petrecut deși la manifestațiile de protest au participat peste 1,5 milioane de oameni. Pur și simplu opinia publică a fost ignorată.

Un alt aspect îngrijorător este acela că birocrații de la vârful UE încearcă să impună recunoașterea „căsătoriei” unisex prin mecanisme care să eludeze legislația națională, cum ar fi diverse Directive și Regulamente. De asemenea, în instanțe se manifestă tot mai puternic un fenomen numit „activism judiciar”. Aceasta înseamnă că judecătorii, în loc să aplice legea existentă, „fac” ei înșiși legea, prin noi interpretări. Cel mai evident exemplu este decizia Curții Supreme a SUA din 2015, care a găsit în Constituție (veche de peste 2 secole) un… „drept” la căsătorie între persoane de același sex! Unele din deciziile CEDO din ultimii ani sunt și ele îngrijorătoare, iar faptul că Convenţia Europeană a Drepturilor Omului este interpretată ţinând cont și de evoluţia dreptului american nu ne poate liniști.

În concluzie: unica modalitate de a proteja Familia, în înțelesul său valid, de o modificare impusă de factori externi este înscrierea definiției legale corecte în Constituție.

De ce încercați să definiți căsătoria în acord cu credința voastră religioasă particulară?

Răspuns: Identificarea căsătoriei cu o dogmă religioasă anume este falsă. Deși toate religiile majore ale lumii au înțeles căsătoria ca fiind exclusiv uniunea – în mod natural aptă de procreare – între bărbat și femeie, tocmai aceasta este dovada că de fapt căsătoria nu este o creație religioasă. Dimpotrivă, necesitățile naturii noastre comune sunt cele care au modelat în toate religiile recunoașterea acestei instituții. Așa încât, căsătoria este un tip de practică socială ale cărei contururi pot fi discernute de rațiunea umană, indiferent de credința religioasă sau perioada istorică.

Mariajul, uniunea conjugală a bărbatului cu femeia, servește cu adevărat binele copilului, al soților, al societății în general. Pentru a înțelege acest adevăr simplu nu e nici măcar nevoie să fii un om religios.

Dacă Statul este laic (neutru), nu ar fi normal ca legea să respecte valorile și dorințele tuturor celor care doresc să își întemeieze o familie, chiar prin căsătorie unisex?

Răspuns: Deși Statul este laic (lucru pe care nu îl contestă nimeni), societatea NU este nici laică și nici neutră. Conform datelor statistice, România rămâne una dintre societățile cele mai religioase din Europa.

Acest lucru este important de precizat pentru că izvorul legii și agentul moral suprem este nu Statul, ci acel ansamblu de norme etice obiective, bazate pe înclinațiile firești ale naturii umane și pe caracterul rațional și personalist al acesteia, pe care societatea le împărtășește în majoritate.

Legea, așadar, nu apare din neant și nici nu poate fi ruptă de realitățile sociale; deci nu poate fi, nici ea, neutră moral. Doar sistemele totalitare au pretins că pot fabrica legi din nimic, impunând schimbări cu forța unei societăți căreia acestea îi erau străine.

În acest context, Coaliția pentru Familie nu își propune de fapt schimbarea sau crearea de noi norme legislative sau drepturi, ci o simplă clarificare a textului constituțional.

Căsătoria este o chestiune privată. Dacă s-ar legaliza căsătoria între persoane de același sex, nimeni dintre voi n-ar fi afectat.

Răspuns: Căsătoria nu înseamnă un contract privat între persoane adulte, ci o instituție publică de importanță majoră, ca dovadă că este menționată în Constituție. Oricare cetățean responsabil trebuie să se întrebe: care va fi impactul instituționalizarii „căsătoriei” între persoanele de același sex asupra societății și în special asupra drepturilor copiilor? Aceasta va distruge singura instituție care este construită pe diferența dintre sexe și care servește dreptul fundamental al copilului de a fi crescut de mama sa și de tatăl sau, acolo unde acest lucru este posibil.

Dar drepturile omului, Uniunea Europeană, obligă România să respecte dreptul cuplurilor de același sex de a-și întemeia o familie prin căsătorie!

Răspuns: Normele de drept internațional protejează exclusiv familia întemeiată pe căsătoria între un bărbat și o femeie.

„Începând cu vârsta stabilită prin lege, bărbatul şi femeia au dreptul de a se căsători şi de a întemeia o familie conform legislaţiei naţionale ce reglementează exercitarea acestui drept.” (Art. 12, „Dreptul la căsătorie”, Convenția Europeană a Drepturilor Omului).

„Cu începere de la vârsta nubilă, bărbatul şi femeia fără nici o restricţie în privinţa rasei, cetăţeniei sau religiei, au dreptul să se căsătorească şi să întemeieze o familie. Ei au drepturi egale la încheierea căsătoriei, în decursul căsătoriei şi la desfacerea ei. Familia este elementul natural şi fundamental al societăţii şi are dreptul la ocrotire din partea societăţii şi a statului.” (Art. 16, Declarația Universală a Drepturilor Omului).

De asemenea, în Uniunea Europeană nu există o legislație unitară a familiei. Fiecare stat are atribuții de a decide propria legislație, conform cu Carta Drepturilor Fundamentale a U.E., art. 9: „Dreptul la căsătorie și dreptul de a întemeia o familie sunt garantate în conformitate cu legile interne care reglementează exercitarea acestor drepturi.”

Nu este DISCRIMINARE să oprești cuplurile de același sex să se căsătorească? Situația e similară cu legile care interziceau căsătoriile inter-rasiale!

Răspuns: A nu discrimina nu înseamnă a crea egalitate între toți oamenii, indiferent de situația lor, pentru că nu orice egalitate este justă sau nediscriminatorie. Legea trebuie să trateze diferit situații care sunt diferite; ar fi injust să fie tratate în același fel situații care sunt în mod obiectiv diferite, căci nu toate au aceeași valoare socială.

Analogia între un cuplu de același sex și un cuplu format dintr-un bărbat și o femeie, INDIFERENT DE RASA acestora, este specioasă. Situațiile sunt complet diferite din punct de vedere obiectiv: primul nu poate procrea, în timp ce al doilea, da *. Dacă scopul primordial al legilor căsătoriei este ocrotirea copilului prin oferirea unui mediu stabil de creștere și educare alături de părinții săi, atunci, evident, lipsa tratamentului egal nu poate însemna, în cazul prezentat, discriminare a homosexualilor **. În același timp însă, interdicția căsătoriilor interrasiale ar fi un act de discriminare și o mare nedreptate.

* Desigur, există cupluri heterosexuale care nu pot procrea din motive patologice (boală) sau naturale (depășirea vârstei fertile). Dar cuplul generic Bărbat-Femeie este fertil, pentru că altfel perpetuarea vieții ar fi imposibilă. Cu alte cuvinte, se aplică principiul juridic „unde legea nu distinge, nici noi nu trebuie să distingem” – adică generalitatea formulării duce la generalitatea aplicării.

** Situații de discriminare reală: interzicerea accesului homosexualilor la servicii de sănătate, la educație, la accesul pe piața muncii, la protecția siguranței și a vieții.

Revizuirea propusă vizează limitarea unor drepturi, va ridica la nivel constituțional o discriminare!

Răspuns: Așa cum a decis Curtea Constituțională pe 20 iulie 2016, revizuirea art. 48(1) din Constituție nu vizează restrângerea drepturilor individuale, ci are în vedere protejarea interesului superior al copilului de a fi crescut, educat și instruit de părinții săi naturali, într-o familie. Niciunul din drepturile individuale pe care homosexualii le dețin în acest moment nu va fi afectat. Ei dețin deja toate drepturile fundamentale (educație, protecția proprietății și a vieții, accesul la justiție, la sistemul medical, la piața muncii). 

În fapt, acțiunea de revizuire își propune să elimine confuzia terminologică apărută în ultimele 2 decenii privitor la această instituție. Căsătoria este și trebuie să rămână instrumentul constituțional prin care Statul acorde cel mai extins grad de protecție părinților și copiilor lor. Aceasta pentru că familia este o valoare universală, fundamentală, fără de care oricărei societăți îi este imposibil să existe.

De aceea, subminarea familiei, limitarea drepturilor părinților, egalizarea cu alte forme de coabitare, propaganda împotriva familiei subminează chiar fundamentul ordinii publice. Limitarea sau interzicerea acestora nu constituie o încălcare a drepturilor omului; dimpotrivă.

Revizuirea propusă încalcă dreptul persoanelor homosexuale de a iubi pe cine vor!

Răspuns: Căsătoria nu este legiferarea unei relații de iubire sau afecțiune, indiferent cine sunt cei angajați în aceasta. Statul nu poate să legifereze și să ocrotească o realitate subiectivă, deoarece aceasta nici nu poate fi constatată şi nici confirmată în mod obiectiv. Viața privată și sentimentele membrilor comunității homosexualilor nu vor fi afectate în niciun fel de revizuirea propusă pentru definiția căsătoriei.

Prin propunerea voastră discriminați și familiile MONOPARENTALE. Cu acestea ce aveți?!

Răspuns: revizuirea nu vizează definiția familiei, ci pe cea a căsătoriei. În acest moment atât Constituția (același art. 48) cât și legislația în vigoare*, care nu va fi atinsă de revizuirea art. 48(1) din Constituție, recunoaște și acordă protecție și altor tipuri de familii decât cea bazată pe actul juridic al căsătoriei, mai exact familiei care rezultă din descendență (filiație) și se fundamentează pe raportul juridic între părinți/părinte și copii. Absolut toate normele referitoare la stabilirea paternității, drepturile și obligațiile părinților, modul de transmitere a moștenirii etc. vor rămâne neatinse în urma revizuirii, iar copiii din afara căsătoriei rămân egali în fața legii cu cei din căsătorie (art. 48 alin. 3).

Astfel, sunt recunoscute:

  • familia MONOPARENTALĂ, având la bază relația de descendență naturală sau prin adopție;
  • familia extinsă sau lărgită – de ex. copii și bunici sau alte rude care cresc copiii, în cazul în care părinții sunt decedați sau plecați la muncă în străinătate;
  • familia alcătuită din bărbat și femeie necăsătoriți, dar care au copii.

Recunoașterea familiilor monoparentale și a legăturilor de rudenie civilă sunt instrumente juridice prin care Statul este chemat să ocrotească copilul și părintele/rudele în grija cărora este încredințat. Revizuirea art. 48 alin. (1) din Constituție nu restrânge și nu aduce atingere acestor instituții legale, adevărate garanții ale obligației de a ocroti interesul superior al copilului. 

* Conform legislației în vigoare (ex. legea nr. 277/2010), obiectul de reglementare al normelor dreptului familiei îl formează următoarele categorii de raporturi juridice:

  • Raporturile de căsătorie.
  • Raporturile care rezultă din rudenie.
  • Raporturile care rezultă din adopţie (cu efectele depline ale unei filiaţii fireşti).
  • Unele raporturi care sunt asimilate de lege, sub anumite aspecte, cu raporturile de familie (ex. relaţiile care rezultă din luarea spre creştere şi educare a unui copil fără să fie adoptat; raporturile dintre un soţ şi copiii celuilalt soţ; raporturile dintre foştii soţi sau foştii adoptaţi şi adoptatori; raporturile dintre un minor şi moştenitorii unei persoane care i-a acordat întreţinere fără obligaţie legală.) 

În toate aceste cazuri, accesul unui individ în familie se face pe trei căi – prin căsătorie, prin descendență și prin instituția adopției.

Dacă o căsătorie este definită doar în relație cu procrearea, atunci nici cuplurile infertile n-ar mai trebui lăsate să se căsătorească.

Răspuns: Un cuplu bărbat-femeie căsătoriți, chiar și fără copii, tot o familie sunt. Cei doi soți își pot exercita vocația parentală adoptând un copil.

Putem face analogie cu o echipă de fotbal: membrii acesteia se dezvoltă și contribuie, trup și suflet, prin îndemânări, exercițiu asiduu și spirit sportiv, la obținerea unei victorii. Acestea sunt posibile și intrinsec valoroase pentru jucători, chiar și atunci când ei pierd meciul.

În România nu a cerut nimeni legalizarea căsătoriei între persoane de același sex!

Răspuns: Ba da, și nu doar o dată. Direct, prin declarații ale reprezentanților organizațiilor „minorităților sexuale” (cea mai recentă pe 25 iunie 2016) sau prin cazul celor doi bărbați „căsătoriți” în SUA, care cer Curții Constituționale să le recunoască în România „căsătoria”; sau indirect, prin acțiuni cum a fost cea a Coaliției „Opriți Codurile” care a încercat în 2009 să împiedice adoptarea noului Cod Civil întrucât acesta interzicea expres „căsătoria” între persoane de același sex.

Chiar dacă nu ar fi fost făcute declarații exprese în acest sens, putem anticipa, cu ajutorul funcției previzionale a sociologiei, anumite fenomene prin raportarea la alte sisteme sociale. Analiza modului în care s-a modificat legislația familiei în țările occidentale nu lasă loc de îndoială*. O agendă similară se încearcă a fi impusă și în România.

* Se remarcă un „tipar” de acțiune, de la atacarea și modificarea legilor familiei, la accesul la adopția de copii și reproducerea asistată, culminând cu reprimarea libertății religioase și a vocilor dizidente folosind forța de coerciție a statului.

Eu aș fi de acord cu legiferarea căsătoriei între persoane de același sex, dar nu și cu ADOPȚIA de copii.

RăspunsCele două nu pot fi separate. Prin încheierea căsătoriei, soții beneficiază de toate drepturile patrimoniale și nepatrimoniale pe care legea le prevede pentru familii. După recunoașterea căsătoriei cuplurilor unisex, excluderea dreptului la adopție devine imposibilă.

În plus, legalizarea „căsătoriei” unisex înseamnă să fii de acord ca aceste cupluri, care sunt infertile în mod natural, să-și „producă” copii prin reproducere asistată (cu terț donator/mamă surogat). Acești copii vor fi orfani de tată sau orfani de mamă, iar femeile vor fi exploatate pentru furnizarea de copii (mama-surogat). Aceasta încalcă grav și drepturile copilului, și drepturile femeii.

România are probleme mult mai grave decât revizuirea în Constituție a definiției căsătoriei!

Această acuzație vine de la cei care urmăresc, ei înșiși, o modificare a legislației căsătoriei, dar una conformă cu propria agendă.

E vremea să întrebăm noi acum: într-o țară devastată demografic, cu 4 milioane familii fugite peste hotare, problema este… nerecunoașterea parteneriatelor între persoane de același sex? De fapt, „grija” oponenților proiectului de revizuire pentru familiile destrămate sau pentru orfani este ipocrită și strict conjuncturală. Vreme de 26 de ani, de când există actuala definiție a familiei în Constituție, nu i-am auzit spunând NIMIC pe această temă.

Este nedemocratic să organizezi un REFERENDUM cu privire la o minoritate!

Răspuns: Referendumul este expresia pură a democrației și o formă de exercitare a suveranității naționale (doctrina suveranității – art. 2 din Constituție*).

Ideea că referendumul privind o minoritate ar fi „nedemocratic” conduce la concluzia că democrația ar fi o oligarhie, în care o minoritate impune majorității propriile ei principii. Această definiție are serioase valențe totalitare: sub un scop nobil, promovează un egalitarism utopic, un proces de omogenizare socială forțată, care poate duce, cum demonstrează istoria recentă, la dezvoltarea unui aparat represiv care să suprime orice dizidență.

Din perspectiva obligațiilor internaționale, reținem că după referendumul similar din Croația (2013), Comitetul Miniștrilor al Consiliului Europei și Comisia de la Veneția au găsit că acest tip de referendum nu încalcă normele de drept general recunoscute.

* Art. 2(1) din Constituție: „Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.”

Inițiativa de revizuire este potrivită unor state precum Rusia lui Putin, nu Occidentului civilizat din care vrem să facem parte!

Răspuns: Familia și Căsătoria sunt realități obiective, verificate istoric, care stau la baza civilizației euro-atlantice. Definiția lor legală derivă din aceste realități. Ele nu sunt o invenție a unor politicieni, indiferent cum s-ar numi și ce interese ar avea aceștia.

Majoritatea celor care folosesc exemplul „Occidentului” presupun ca există o entitate uniformă care ne indică perfect drumul de urmat obligatoriu. Aceasta contrastează hilar cu diversitatea și pluralismul afirmate de reprezentanții „minorităților sexuale” și merge în direcția unei uniformizări cvasitotalitare a spațiului european. În plus, se presupune, complet eronat și lipsit de logică, existența unei relații de cauzalitate între măsuri precum legiferarea „mariajelor” între persoane de același sex și avansul tehnologic sau bunăstarea țărilor din Vestul Europei.

 

18-09-2018
Citeste si:


Adaugati un comentariu:
Nume
Email
(nu va fi afisat)
Comentariu
Comentariile in afara subiectului si cele necuviincioase vor fi sterse
Antispam:
Scrieti, va rog, prenumele lui Eminescu