Siteul folosește cookies pentru navigare (ce nu pot fi dezactivate) și pentru analiza traficului (ce pot fi refuzate) | Detalii

(oricand puteti renunta la acceptul dat)

Porunca Iubirii
Anunţuri. Apeluri. EvenimenteNr. vizualizari: 147

Scrisoare deschisă către Prim-ministrul României - Educație parentală sau manipulare ideologică?

Tags: educatie parinti; reeducare; ideologie de gen;
Scrisoare deschisă către Prim-ministrul României  - Educație parentală sau manipulare ideologică?
 


Platforma civică „Împreună”, compusă din 500 de ONG-uri și peste 1.000 de intelectuali și care are susținerea a zece organizații neguvernamentale internaționale, a trimis o scrisoare deschisă prim ministrului Viorica Dăncilă în care cere retragerea Strategiei naționale de educație parentală 2018-2025, document pe care îl consideră  o creație a „propagandei progresiste”. Totodată,  în scrisoare se spune, cu argumente, că strategia de reeducare a părinților conține judecăți de valoare cu privire la preferabilitatea unei convingeri sau viziuni (de tip progresist) în dauna alteia (de tip conservator, creștin sau „tradiționalist”) asupra lumii, familiei sau educației. - Activenews

 

Publicăm textul integral al scrisorii - „Educație parentală sau manipulare ideologică?”

"Stimată doamnă Prim-ministru,

Platforma civică pentru drepturi și libertăți ÎMPREUNĂ este cea mai mare și profundă formă de unitate a societății civile din România, compusă din 500 de ONG-uri și peste 1000 de intelectuali, reuniți pentru prima dată într-un număr atât de mare în istoria recentă a României. Platforma ÎMPREUNĂ are susținerea a 10 ONG-uri internaționale și a realizat, până în prezent, demersuri internaționale împreună cu peste 250 de ONG-uri din 8 țări.

Am studiat cu atenție documentul intitulat „Strategia Națională de Educație Parentală 2018-2025”, pus în dezbatere publică de către Ministerul Educației Naționale ca o prioritate imediată pentru viitorul societății românești, în general, și al școlii românești, în special, document nesemnat și neasumat de către nicio persoană, deci un document fără niciun autor.

De la primul paragraf până la ultimul, acest document programatic este o creație a propagandei progresiste care caută terenul potrivit  pentru a face noi  experimente sociale, pentru a educa o nouă generație în spiritul negării oricărei moșteniri culturale și a negării radicale a creștinismului.

Vă supunem atenției câteva extrase relevante pentru toxicitatea ideologică manifestă a documentului:

„Deseori noile ideologii promovate în special în domeniul protecției copilului întâlnesc mentalități conservatoare, un sistem de valori ale familiei ce trebuie regândit în contextul unor informații noi cu privire la nevoile de dezvoltare ale copiilor.” (pag 3)

„De aceea familia în societatea actuală are nevoie din ce în ce mai mult de SPRIJIN EXTERN pentru a se adapta acestor cerințe…în condițiile în care părinții rămân atașați valorilor care s-au transmis tradițional, pe care le consideră ca fundamentând modele valide de relaționare intrafamiliară. Această din urmă atitudine este prezentă și în discursurile profesioniștilor care idealizează familia tradițională pe care o consideră o formă perfectă de organizare.” (pag. 3)

„Strategia națională de educație parentală are ca fundament abordarea teoretică conform căreia familia nu este inteligibilă ca realitate obiectivă, ea este mai degrabă un produs socio-cultural, «o constelație de idei, imagini si terminologii» creată și recreată permanent de practicile socio-culturale.” (pag.3)

„A susține părinții în interesul superior al copilului înseamnă a crea o nouă cultură familială.”(pag. 4)

„Politicile care privesc inițierea, formarea și dezvoltarea competentelor parentale trebuie să pornească de la respectarea modelelor familiale si educaționale existente în realitate, fără a impune modele unice considerate ideale.” (pag. 4)

„Educația timpurie poate fi o pârghie esențială de reducere a inegalităților sociale.” (pag. 13)

„...atrăgând familia alături de scoală la vârstele timpurii ale copilului, putem «educa»și familia.” (pag. 13)

 „A devenit o necesitate imediată crearea unui sistem de educație parentală centrat...și pe stimularea interesului pentru o nouă cultură familială...”(pag. 13)

„Perioada timpurie a dezvoltării copilului... sistemul de educație parentală trebuie să vină în sprijinul dezvoltării unor principii esențiale ce vizează promovarea drepturilor omului, respectul pentru diversitate și încurajarea activă a egalității de gen.” (pag. 18)

„Strategia are la bază următoarele principii:... promovării diversității...stilurile parentale trebuie revizuite din perspectiva relaționării cu copiii și INLĂTURĂRII STEREOTIPIILOR DE GEN care influențează traseele de viață diferite ale fetelor si băieților, în acord cu legislația națională anti-discriminare și cu Standardele Națiunilor Unite și ale Comisiei Europene în acest domeniu.” (pag. 23)

Concluzii

Așa cum rezultă din conținutul Strategiei, cel mai mare dușman al progresului României este familia naturală. Toate neajunsurile și nenorocirile care vin peste România se datorează familiei tradiționale, care se încăpățânează să facă copii, să-i crească, să-i dea la școală, să-i învețe valorile morale ale credinței creștine pentru a deveni oameni de caracter, care la rândul lor să întemeieze familii sănătoase. Această familie cu toate valorile ei trebuie distrusă din temelii.

În schimb, toate promisiunile optimiste și triumfaliste pentru viitorul României sunt legate de ideologia progresistă, care susține că familia este „un produs socio-cultural, creată și recreată permanent de practicile socio-culturale” (p.3). Aceasta înseamnă că familia poate fi un produs sociocultural alcătuit din doi sau mai mulți parteneri de același sex, sau de sex opus, din căsătoria dintre un adult și un copil, sau un om și un animal, un om și un obiect, etc., după preferința socio-culturală a fiecăruia. Pentru a nu lasă impresia că folosim un limbaj ironic, se poate verifica faptul că în ultimii ani, în alte părți ale lumii, s-au încheiat căsătorii - poligame (trei femei), între om și animal de companie, între om și  copac, între om și computer, și mai recent o persoană umană s-a căsătorit cu sine însăși. De ce nu, dacă familia este doar un produs socio-cultural, o constelație de imagini, fără niciun fundament natural?

Aceasta este în esență oferta Strategiei Naționale de Educație Parentală 2018-2025 propusă de Ministerul Educației Naționale. Agenda ideologică pe care se întemeiază documentul reiese limpede încă din primul paragraf din introducere. Urmează apoi o parte a documentului care nu este altceva decât un amalgam de idei, proiecte, studii, propuneri, programe ale unor organizații internaționale sau naționale care are menirea să îmbrace acest proiect ideologic într-o haină aparent academică pentru a fi mai ușor vandabil celor neavizați. În partea finală, documentul prezintă pașii care trebuie făcuți pentru implementarea noii ideologii.

Astfel, noi considerăm că această strategie nu poate fi adoptată din următoarele motive:

- Conține judecăți de valoare cu privire la preferabilitatea unei convingeri sau viziuni (de tip progresist) în dauna alteia (de tip conservator, creștin sau „tradiționalist”) asupra lumii, familiei sau educației. Statul are obligația de a fi neutru față de convingerile și opțiunile diverse ale părinților în educația copiilor (mai tradiționaliste sau mai avangardiste, mai conservatoare sau mai progresiste) și să nu caute să favorizeze impunerea uneia în dauna celorlalte prin pârghiile pe care le are la îndemână

- Art. 29 alin 6 din Constituția României recunoaște părinților dreptul fundamental de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educația copiilor minori a căror răspundere le revine (art. 29 alin. 6 din Constituție), iar libertatea gândirii și a opiniilor, precum și libertatea credințelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credință religioasă, contrare convingerilor sale (art. 29 alin. 1 din Constituție). Art. 14 alineatul 3 din Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene prevede dreptul părinților de a asigura educarea și instruirea copiilor lor potrivit propriilor convingeri religioase, filosofice și pedagogice, iar art. 2 din Primul Protocol adițional la Convenția pentru Apărarea Drepturilor Omului prevede dreptul părinților de a asigura această educație conform convingerilor lor religioase și filosofice.

- Strategia conține presupoziții care descalifică convingerile conservatoare, creștine și „tradiționaliste” despre familie și pe cei care și le însușesc și stabilește ca unic model valid modelul „progresist”, „divers”, în direcția ideologiei de gen, cu încălcarea obligației de neutralitate a Statului.

- Strategia conține prezumții implicite sau explicite că aceste cursuri de educație parentală ar trebui să fie obligatorii pentru părinți. Este neclar care este motivul pentru care este nevoie de o educare în masă a părinților din România, ce studii stau în spatele respectivei Strategii și care vor fi beneficiile aduse de aceasta după cei 10 ani de aplicare. Considerăm că o Strategie națională de educație parentală ar putea fi gândită cel mult pentru medii defavorizate, destinată părinților cu deficite educaționale majore și concepută în termenii respectării drepturilor parentale amintite în prezenta scrisoare.

- Prioritatea MEN trebuie însă să rămână în continuare educarea copiilor. În condițiile în care actualul sistem educațional nu și-a găsit încă o cadență, fiind într-o permanentă și defectuoasă schimbare de metodologii, cu impact negativ asupra calității educației pe un fond de criză permanentă de resurse umane, financiare și materiale, ar fi inoportună asumarea de către minister a unor noi sarcini și responsabilități. Managementul defectuos al educației de stat a copiilor și tinerilor s-ar perpetua și în „educația” părinților, cu o irosire nepermisă de resurse care ar adânci și mai mult criza învățământului românesc.

În concluzie, solicităm retragerea completă a Strategiei de educație parentală!

Dumnezeu să ocrotească România!

Mihai Gheorghiu

Platforma civică pentru drepturi și libertăți ÎMPREUNĂ"

 

Link-uri utile:

-despre EGALITATEA DE GEN pusă în aplicare aici:

https://www.stiripesurse.ro/ce-au-mai-inva-atcopiii-din-vrancea-in-cadrul-conferin-ei-despre-roluri-i-egalitate-de-gen_1253416.html

http://vranceamedia.ro/dupa-bucuresti-vrancea-intra-sub-asediul-presiunii-activistilor-lgbt-prinactivitati-educationale/

https://www.activenews.ro/prima-pagina/Dezbaterea-%E2%80%9E120-BMP-.-Elevii-au-fost-adusicu-liste-de-catre-profesori-149319

https://www.stiripesurse.ro/cea-mai-clara-explicatie-privind-presiunile-ideologice-exercitate-asupracopiilor-in-conferin-a-orga_1252017.htm

http://evz.ro/experimentul-vrancea-liceeni-transsexual.html.

-despre STEREOTIPIILE DE GEN aici:

https://www.juridice.ro/459023/conventia-de-laistanbul.html

-despre punerea în aplicare a schimbării modelelor sociale și de comportament, aici: https://www.activenews.ro/stiri/Avocatul-Corina-Sacrieru-in-dialog-cu-Vasile-Banescu-la-TrinitasTV-Potrivit-Conventiei-de-la-Istanbul-barbatul-este-un-agresor-aprioric.-Deci-fiecare-mama-careda-nastere-la-baieti-da-nastere-la-niste-apriorici-agresori-14963

Citiți și: https://www.activenews.ro/stiri/Liga-Studentilor-critica-strategia-nationala-de-educatie-parentala-Guvernul-ingradeste-dreptul-parintilor-de-a-si-educa-copiii-conform-propriilor-convingeri-si-valori-151691

04-07-2018
Citeste si:


Adaugati un comentariu:
Nume
Email
(nu va fi afisat)
Comentariu
Comentariile in afara subiectului si cele necuviincioase vor fi sterse
Antispam:
Scrieti, va rog, prenumele lui Eminescu