”[…]
Iubiți credincioși,
Anul Nou înseamnă și o retrospectivă a anului care a trecut. O retrospectivă pe care mulți dintre noi cred că nici n-am mai vrea s-o facem. Și acuma, că suntem în biserică, atunci când ne amintim ce s-a întâmplat începând din martie, de când a fost declarată pandemia și ce s-a întâmplat în Biserică și în societate, ce s-a întâmplat cu slujbele noastre, cum a fost perioada aceea incredibilă când s-au făcut slujbe fără credincioși. Slujba Învierii! Nici nu vreau să mi-o amintesc! Aș vrea s-o uit cât se poate de repede, să mi se șteargă [din minte] atmosfera aceea cu milițienii prin curți și cu anomalia asta datorată unui pericol care a fost cu totul și cu totul exagerat, exacerbat.
Și s-au luat de atunci, timp de 10 luni – putem spune că și în februarie începuse – măsuri care de care mai aberante. Și noi atuncea ar trebui să spunem „Vai, dar câtă grijă au avut de noi, câtă preocupare! Măsuri de apărare a noastră în fața bolii, în fața morții. Și măsurile s-au luat nu numai în România, ci peste tot”.
Ce fel de măsuri au fost, sigur, se poate face un bilanț. Să vedem cum au funcționat? Ce roade au avut? Pomul se cunoaște după roade și situația după măsurile care s-au luat. Și dacă situația e rea, nu poți da vina pe un virus, că el, săracul virusul ăsta nu are voință, nu are minte, el nu poate acționa. Deci, efectele rele se datorează oamenilor și dracilor. Direct! Iar virusul, spun cei mai mulți specialiști – hai să nu spunem 100%, dar 90% – este o creație omenească în laboratoare. Nici măcar nu se poate spune că-i ceva firesc. Așa, a ieșit din natură un liliac și… nu știu ce. Astea sunt niște basme! Și atunci chiar și pentru virus sunt niște oameni vinovați. Până se vor stabili și vor fi demascați, osândiți, până una-alta, ei sunt doar vinovați și nu putem spune „uite, cutare chinez l-a făcut” sau cine știe… Se va afla la timpul cuvenit. Din partea aceasta, suferim toți și de boală, dar mult mai mult decât de boală, de măsurile care s-au luat, se iau și se vor lua. Măsurile, noi le-am spus, trebuiau să fie de protejare, așa cum a zis Domnul Dumnezeul nostru Iisus Hristos în Evanghelie: Nu cei bolnavi au nevoie [de doctor]? Sau sănătoșii? Nu-i amestecăm, pentru că cei bolnavi au nevoie de doctori, nu cei sănătoși. Și nu că a spus Domnul Iisus Hristos. Spun mintea și bunul simț! Ocupă-te de bolnavi când sunt bolnavi și lasă-i pe cei sănătoși în pace! Ai grijă de cei care sunt sensibili, care s-au îmbolnăvit! Și s-au îmbolnăvit grav, că au chemat Salvarea. Pe aceia tratează-i, fă ceva! Asigură-le condiții! Toți medicii să se concentreze pe acei bolnavi!
Iubiți credincioși, nu numai această boală este pe lumea asta. Sunt toate bolile în continuare. Când spun să se concentreze pe cei bolnavi, nu să se concentreze pe covid! Toată medicina face asta. Pentru că în timpul ăsta au fost aceiași bolnavi. Au fost cancere. Dar ce n-a fost! Toate bolile astea. Ele au fost tratate cu nepăsare și oamenii au suferit și au murit fără să scrie nimeni, decât că au murit atâția, s-au infectat atâția numai de covid. [Orice] altceva a dispărut. Nu mai există nici o boală. Cum să credem așa ceva?? Trebuie să se ocupe de ei. Cum să se ocupe? Cu imunitate și cu tratament.
Acuma nouă ni se spune că în beneficiul imunității, nu-i așa, ni s-a dat leacul suprem pe care cineva în mod șugubăț l-a numit „vaxxin”. De ce i-a spus „vaxxin”? Era o expresie pe vremuri: „vax!” „Vax albina!”, așa că e vax! De ce i-a spus „vax”? Eu nu vă vorbesc în calitate de specialist. N-am studii medicale, nici medic nu sunt, nici preot de spital cum e colegul, sunt un preot. Dar există specialiști și medici care se pronunță și acești specialiști se găsesc încă de a fi consultați pe internet, chiar dacă sunt cenzurați, dar nu sunt destul de cenzurați, mai avem acces la ei. Și ei au spus două lucruri: vaccinul, „vaxxinul” ăsta nu este nici eficient, nici sigur. Păi, dacă nu-i nici eficient, nici sigur, atunci poate să fie ineficient și riscant. Eficiența ar fi constat ca în vaccinurile pe care le-am făcut noi în tinerețe și în copilăria noastră, și copiii noștri le-au făcut și știai că toată viața nu mai faci boala aia. Aveai, într-adevăr, o garanție, îți asigurau o imunitate. S-a eradicat poliomielita. Deci au fost niște efecte ale unui vaccin, nu suntem total anti-vaccin. Or, în momentul în care aici nu-ți asigură nimic... „Dacă mă vaccinez, cum o să fie? – Nu știm. O să fiu imun? – Hmm, poate câteva luni. Mai iau virusul? – Poate-l iei. Îl mai transmit? – S-ar putea să-l transmiți. Mai port masca? – O porți. Păi, atunci de ce l-am mai făcut?? La ce mă ajută? – Nu se știe. Mai vedem noi”. Deci, eficiența lui e apă de ploaie.
Efectele secundare, unii au tras alarma. Deocamdată nu s-au văzut pentru că nu s-au vaccinat foarte mulți oameni ca să-i vedem. Dar cine știe! E foarte riscant.
Încă s-a spus, iubiți credincioși, că acest vaccin este un drept, și nu o obligație. Rețineți vorba asta, că-i dată de stăpânirile noastre. Dar să fim foarte atenți, că la noi, cuvintele astea au început să-și schimbe sensurile. Și anume, spune „recomandare”. Ce înseamnă „recomandare”? Vă recomand să vă împărtășiți la fiecare Liturghie. Vă recomand să postiți așa. Zic eu. Și tu ai zice: „Da, părinte”. Îți recomand. Dar faci sau nu faci. Așa e recomandarea. Un sfat, o povață. Ar fi bine să vă spovediți mai des, ar fi bine nu știu ce să faceți… Psaltirea, paraclisul. Asta dăm noi de-aici: recomandări. Eh, ăia de-acolo nu dau recomandări. Că le zice… „recomandări obligatorii”. Îți vine să mori de râs! Ce ne-a spus cutare: ce-avem voie să facem de revelion și ce n-avem voie? Ce-avem voie? Și recomandarea a devenit poruncă. Așa că [să fim atenți ca] dreptul ăla să nu se transforme în obligație. Om trăi și om vedea. Și-atuncea noi, de la amvon, de la sfintele altare nici măcar nu ne-am gândit să vă recomandăm acest vaccin, darmite să vă poruncim! Nici atât, că nu suntem Inchiziția. Dar noi nu vom recomanda, decât fiecare cleric, arhiereu dacă e, preot, pe cont propriu. Nu este o recomandare a Bisericii, Sfântul Sinod nu s-a întrunit, nici Sinod panortodox, nici sinod local care să zică „ce facem noi cu vaccinul?”. Rămâne să vedem. Om trăi și om vedea. Fiecare să analizeze și să cântărească beneficiile – asta-i valabil la orice – și pagubele. La ce mă ajută pe mine dacă fac următoarea acțiune, următorul pas, și ce am de câștigat, ce am de pierdut? Și în funcție de asta se va hotărî fiecare. În cazul nostru, să te poți încă sfătui cu duhovnicul și conștiința să-ți spună: „acest pas îl fac sau nu-l fac”. În funcție de cum îl luminează Dumnezeu pe fiecare și să rămânem liberi.
Dar și dacă va fi obligatoriu, și dacă se va produce ceea ce se teme lumea de efectele [adverse foarte rele] te îmbolnăvești grav, mori, să nu intrăm niciodată în panică! V-am spus de multe ori, toți părinții: nu intrați în panică, nu vă îngrijorați! „Nu te teme, turmă mică!”. „Nu vă temeți, eu am biruit lumea!”. Hristos este cu noi. Mântuirea se poate face și dacă suntem vaxxinați toți de opt ori pe zi – și ne țin doi și doi îți bagă ace în tine – și ne bagă și cipuri și ce ar face ei. Iubiți credincioși, atâta timp cât conștiința ta refuză, actul lor nu are nici o însemnătate. A spus un părinte legat de acest lucru. Dacă ești pecetluit. Și a spus: „Hai să luăm un musulman. Un musulman care este ferm convins în religia lui. Patru îl ținem cu forța și unul vine cu fierul roșu și-l tatuează cu cruci. Îi face cruci peste tot, cum am eu crucile astea pe veșmânt, lui i le face cu fierul roșu. L-a „pecetluit”. Credeți că acesta e creștin? De unde? – Uite, are pecetea! Are-n el.” Nu-i la fel? La fel e. Pe noi, dacă ne face 666, dă-i, dă-i, dă-i, cu sila, nu este lepădare. Lepădare o poți face făcând păcate și depărtându-te Hristos mai tare decât prin aceste acțiuni mecanice. Pot fi 5G-uri și nu știu ce. Ce se face cu sila asupra ta nu este păcat. Și Domnul știe foarte bine. Știe ce putere au ăia și ce putere avem noi a ne opune. Și să nu uitați rugăciunea aceea: „Doamne, să fac diferența, ce pot eu să accept, ce sunt în stare să fac și ce nu sunt în stare nu pot să fac.” Și Domnul știe de ce nu pot eu să mă opun și de ce nu am putere și de ce le-a dat acelor draci împielițați să facă asta, pentru că sunt dezlănțuiți. Știe Dumnezeu de ce.
În încheiere, nu uitați proverbul care este atât de înțelept și creștinesc, și nu e numai românesc, și francezii spun: „Tot răul spre bine!” Ceea ce ni se întâmplă este rău, dar răul acesta va fi transformat de Dumnezeu și este transformat de Dumnezeu, că de aceea îl și lasă, spre binele nostru. Uitați așa, ca să nu vorbesc numai teoretic. Pandemia a omorât foarte puțini oameni, comparativ cu ciuma și holera din trecut, în care se murea de 10 ori mai mult. Așa se murea, pe capete. Tirania – încă putem vorbi, nu este chiar așa gravă [încă]. De vaccin, vor fi câteva efecte secundare pentru că permanent nu sunt numai planurile dracilor și oamenilor răi. Permanent există Domnul, există Măicuța, există Îngerul păzitor. Ei ne apără., ne păzesc și pe ei ne bizuim. Diferența dintre noi, cei de-acum și cei din trecut, când aveau ciuma lui Caragea sau grozăviile de atunci, mureau pe capete. N-aveau sistem medical avansat. Ce vaxxin? N-aveau nici antibiotice, nimic. Usturoi, ceapă, o țuică și „vine popa, că a murit”. Dar, spre deosebire de noi, ei nu aveau depresii. Lumea de-atunci nici nu știa că există depresie. De ce? Dar lumea de azi de ce are depresie? Uitați de ce are: datorită schimbării mentalului și a materialismului.
Noi suntem născuți în secolul trecut, un secol ateu și materialist în care am fost învățați să ne punem nădejdea în om, în știință, în medicină, în politică, în economia făcută de om. Și atunci când ai nădejdea așa, nu mai ai nădejdea în Dumnezeu. Ăia bătrânii n-aveau nădejde nici în politicieni, nici în doctori, nici în știință și tehnică, nici în bancheri, nici în stat. Ei aveau nădejdea în Dumnezeu. Și dacă se întâmpla să fie molimă, să moară pe capete, ziceau: „Pentru păcatele noastre se întâmplă asta. Doamne, miluiește! Doamne, apără-ne! Doamne, iartă-ne! Sfinte Dimitrie, apără-ne!” Așa trăiau. Pe când la noi, este dezastru pentru că în mentalul nostru tot sperăm, tot sperăm, și acuma mulți dintre noi, chiar din Biserică speră că vine vaccinul și vom scăpa de boala asta și ne vom întoarce la normal. Ce înseamna asta? Cuvântul cel mai gingaș care-mi vine acum pe gură e „naivitate”! Puneți-l dumneavoastră pe cel adevărat. „Naivitate” este drăguț.
Așa că, nu așa să ne punem problema, ci să încercăm, ca și bătrânii, să gândim în sensul ăsta: Doamne, miluiește! Doamne, apără-ne! Doamne, ai grijă de noi, fie că suntem sănătoși, să nu ne îmbolnăvim, fie, Doamne, dacă ne-am îmbolnăvit, să facem o formă ușoară, fie, dacă ne-am îmbolnăvit grav, Doamne, dă-ne puterea s-o ducem! Dacă ne ducem dincolo, Doamne, vino, Doamne! Și venim și noi la Tine, și vino și Tu la noi! Și în felul acesta, iubiți credincioși, Dumnezeu să ne ajute, cu rugăciunile Sfântului Vasile cel Mare și ale Maicii Domnului și ale tuturor sfinților, bineînțeles, pentru mântuirea noastră. AMIN!”
Cuvantul Ortodox.ro
Citeste si: | |