Basilica: Precizări cu privire la interpretările demersului Coaliției pentru Familie
În urma declarației președintelui Klaus Iohannis referitoare la demersul Coaliției pentru Familie în urma căruia 3 milioane de cetățeni români au solicitat modificarea art. 48, alin. 1 din Constituția României referitor la definirea familiei, Patriarhia Română face următoarele precizări:
Reacția Domnului Preşedinte Iohannis este un răspuns la „o solicitare ultimativă” a pastorului baptist Iuga Viorel privind atitudinea Președintelui faţă de familia creștină. Probabil acest demers a fost catalogat ca „solicitare ultimativă”. Oricum, un demers civic, perfect legal și validat de Curtea Constituțională a României, nu poate fi considerat în niciun caz o „cale a fanatismului religios”, sau o dovadă de intoleranță. Cel mai amplu demers civic din România, la care a participat un număr fără precedent de cetățeni, este un exercițiu democratic firesc şi necesar.
Propunerea de amendare a Constituției nu reprezintă „o solicitare ultimativă”, ci o chemare firească la exprimarea democratică a voinței cetățenilor cu privire la una dintre valorile fundamentale ale societății, familia. Solicitarea are ca scop principal protejarea familiei, a părinților şi a copiilor, şi nu condamnarea altor persoane. Pledarea pentru definirea mai clară a naturii familiei este justificată nu doar de rațiuni ale moralei creștine, ci și de realitatea dramatică a prăbușirii demografice atât în România, cât și în celelalte țări europene. Ne exprimăm speranța că demersul moral și civic al Coaliției pentru Familie va fi înțeles corect de către toate autoritățile statului român și că i se va da curs conform Constituției.
Declarația lui Klaus Iohannis pe tema familiei tradiționale, formate din bărbat și femeie:
„În chestiunea modificării Constituţiei încă nu este rândul meu să mă exprim, va veni puţin mai încolo rândul meu (…) Eu cred că trebuie să revenim la ceea ce se numeşte toleranţă şi la acceptarea celuilalt, acceptarea celuilalt cu bune şi rele. Nu suntem toţi la fel, nu toate grupurile etnice şi toate grupurile religioase sunt la fel. Este greşit să dăm ascultare sau să mergem pe calea fanatismului religios şi a solicitărilor ultimative, eu nu cred în ele şi nu le sprijin, eu sunt adeptul toleranţei, încrederii şi deschiderii către celălalt.”
Reacții vehemente la declarația hazardată a președintelui Iohannis
Coaliția pentru Familie solicită Președintelui României să clarifice declarațiile pe care domnia sa le-a făcut ieri, referitor la demersul prin care 3 milioane de cetățeni au solicitat un referendum pentru revizuirea articolului 48(1) din Constituție, cu privire la familie.
Solicităm aceste clarificări în condițiile în care presa a preluat și interpretat declarația d-lui Președinte ca pe un semnal clar de opoziție față de inițiativa cetățenească. Mai mult, presa internațională le-a legat, într-un mod periculos apreciem noi, de apropiata decizie a Curții Constituționale care se va pronunța pe 27 octombrie asupra cererii unui cuplu de bărbați de a le fi recunoscută în România „căsătoria” încheiată într-un alt stat. Există riscul ca declarația de ieri a Președintelui României să fie interpretată, în lipsa clarificărilor, ca o opoziție fermă și principială la exprimarea civică a creștinilor, în condițiile în care inițiativa cetățenească a fost sprijinită de toate cultele creștine recunoscute în România. Catalogarea unui demers cu o asemenea susținere în societate ca fiind expresia „fanatismului religios” ar fi expresia unei atitudini antidemocratice și anticonstituționale.
Totodată, subliniem necesitatea ca poporul român să fie cel care să decidă, prin referendum, asupra acestei probleme de importanță vitală pentru existența sa colectivă. Suveranitatea poporului nu poate fi pusă în discuție de nimeni și nu poate constitui obiectul niciunei negocieri (Constituția României. Titlul I, art. 2). Odată cu publicarea deciziei unanime a Curții Constituționale, care a constatat conformitatea inițiativei cetățenilor cu Constituția și cu principiile democratice, solicităm Parlamentului României să urgenteze procedurile legislative privitoare la discutarea și votarea inițiativei noastre de revizuire constituțională. Mai mult ca niciodată sperăm și ne rugăm pentru izbânda inițiativei noastre, a celor 3 milioane de cetățeni români care s-au adresat Parlamentului, organul reprezentativ suprem al poporului român.
Părintele Constantin Sturzu:Tocmai am aflat că sunt un fanatic religios
"Tocmai am aflat și eu că sunt un "fanatic religios"... Domnule Președinte, dar pe Dumnezeu, care a creat un bărbat și o femeie (pe Adam și pe Eva) și i-a binecuvântat să fie o familie, cum L-ați caracteriza?". Părintele Constantin Sturzu a fost o lungă perioadă de timp purtător de cuvânt al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, începând din mandatul la cârma instituției a actualului patriarh Daniel. În acest moment, Constantin Sturzu îndeplinește rolul de preot misionar în cadrul Episcopiei Ortodoxe Române a Spaniei și Portugaliei.
Asociația Christiana
Conform unui comunicat primit la redacție, președintele Iohannis nu a spus ce gândește înainte de alegeri, de teama de a nu fi ales. Asociația Christiana îi amintește fostului primar al Sibiului că românii nu sunt fanatici, ci sunt un popor „blând și cumsecade”. Iată câteva spicuri din comunicatul primit pe adresa redacției ActiveNews: „Stimate domnule Președinte,
V-ați exprimat în sfârșit în defavoarea modificării art. 48 din Constitutie. Probabil ați fost sigur că nu se va reuși și acum ați văzut că s-a îngroșat gluma. În sfârșit ați spus ceea ce gândiți. Încercăm să vă ajutăm pentru a nu rămâne pentru multă vreme în confuzie:
Dacă cei 3,5 milioane de români care susțin definirea tradițională, creștină și nepăcătoasă a căsătoriei v-ar fi cunoscut opinia înainte de alegeri, vă asigurăm că nu ați fi ajuns ,,prin vot liber” președintele României. (...) Apărarea căsătoriei naturale este o luptă deschisă și normală a generației de astăzi pentru modul cum generațiile viitoare pot să evite pacatul, în condițiile în care politicienii nu au fost și nu sunt niciodată preocupați nici de valoarea virtuților creștine, nici de dezastrele biologice, morale și spirituale ale păcatelor... Spuneți că nu sunteți de acord ,,cu fanatismul religios”. Este regretabil că ne faceți pe atât de mulți fanatici.Vă asigurăm că nu sunteți președintele unui popor fanatic, ba chiar sunteți președintele celui mai blând și cumsecade popor. ,,Nici dictatura majorității asupra minorității, dar nici dictatura minorității asupra majorității”
Stelian Tanase: SUNT UN FANATIC RELIGIOS !?
Nu există – dupa opinia mea – nicio legatură între fanatismul religios și a accepta/a respinge familia formată din persoane de același sex. Or fi trei milioane de fanatici religioși (citi au semnat memoriul impotriva modificarii Constitutiei in România!? Ortodoxisti radicali, trandionalisti si bigoti care refuză sa accepte homosexualitatea ca pe ceva normal !? Ma indoiesc fff tare. Poti foarte bine să nu accepti homosexualitatea si să fii ateu. sau un practicant moderat al unui cult. De ce nu!?Mă clasific conform ziselor președintelui printre fanaticii religioși din țara asta. Nu doresc modificarea Constituției. Nu sunt adeptul asa-zisei ” corectitudini politice”de care face uz aici Klaus Iohannis. Cred că modul cum definește Constituția noastră familia – ca unirea dintre persoane de sex diferit – este corect. „Sunt adeptul toleranței, încrederii și deschiderii față de celălalt” incheie președintele Iohannis. De acord, dar dacă îl taxezi pe cel care nu crede ca tine că e fanatic religios, ai făcut deja primul pas spre intoleranță. Se aplică o etichetă pentru a avea motive să combati o idee, o credință, o atitutudine. Fanatismul este in altă parte in acest caz. Vreau să cred că a fost doar o gafă și atît, o exprimare nefericită.
Una dintre aceste reacții a venit de peste Prut, din partea jurnalistul român Ștefan Secăreanu. Acesta s-a declarat șocat de afirmațiile președintelui Iohannis, afirmând că se simte umilit de acesta. „Rămân perplex după ce aflu că dincolo de Prut președintele Iohannis îi insultă numindu-i „fanatici religioși” pe cei peste trei milioane de români (inclusiv pe mine) care au susținut prin semnătură demersul Coaliției pentru Familie în vederea revizuirii Constituției în sensul definirii căsătoriei ca uniune între femeie și bărbat. Cu un asemenea președinte, pentru care am stat cu toată familia în frigul din noiembrie 2014 ca să-l votăm la ambasada României de la Chișinău, îmi piere pofta de unire… Mă simt de mii de ori mai umilit decât atunci când ocupantul bolșevik îmi interzicea la școală, mie, copilului basarabean, să citesc cărți în limba română, de mii de ori mai umilit decât buneii noștri care au fost ridicați în puterea nopții și duși de bandele lui Stalin în fundul Siberiei pentru simplul fapt de a fi români și de a-L iubi pe Dumnezeu… Mă cuprinde o frică nebună de noul bolșevism care vine de această dată dinspre București… Peste trei milioane de români făcuți de Iohannis „fanatici religioși”… Trei milioane… cât toată Basarabia!”
Alexandru Racu:... În opinia mea, secretul acestei intervenții rezidă în limbajul limitat și gândirea binară și nediferențiată a președintelui nostru. Nu cred că el a reflectat vreodată, în mod serios, la conținutul unor noțiuni precum cele de toleranță și fanatism, sau la implicațiile juridice și antropologice ale familiei homosexuale. Pentru simplul moitv că nu este capabil de o astfel de reflecţie. În schimb, el știe doar că trebuie să se conformeze fișei postului, adică știe că trebuie să fie un președinte european și că un președinte european trebuie să fie un președinte tolerant și că un președinte tolerant trebuie să susțină familia homosexuală. Pe cale de consecință, cine nu gândește ca el nu poate fi decât un președinte asiatic, comunist și fanatic. La fel cum nu e capabil să sesizeze multitudinea de nuanțe intermediare aflate între aceste definiții asupra cărora nu a reflectat niciodată, tot așa, el nu e capabil nici să facă diferența între somația ridicolă a unui pastor agitat și un demers semnat de trei milioane de români, unii dintre ei chiar atei, susținut de liderii tuturor cultelor religioase din România și a cărui constituționalitate a fost confirmată de Curtea Constituțională. Pentru că nu este în stare să facă deosebirea între cazul particular și totalitatea cazurilor. Sigur, printre cei entuziasmați de intervenția lui Iohannis se numără și alte persoane care recurg la același gen de reducționisme și dihotomii simpliste: unii o fac din rea credință și fanatism antireligios, alții pentru că mai mult nu îi duce capul. După părerea mea, Iohannis se integrează în această ultimă categorie. Există totuși o diferență: în această ultimă categorie există și destule persoane cu o inteligență primitiv-adaptativă suficient de dezvoltată pentru a înțelege că statutul lor social și profesional depinde de conformarea cu agenda drepturilor omului varianta gay-inclusive...
EVZ/ Adrian Patrusca: Mă autodenunț: sunt fanatic religios!
Sfielnicul Iohannis de odinioară, care căuta cu lumânarea liturghiile ortodoxe și anturajul ierarhilor BOR, adormindu-le vigilența cu tirade ecumeniste, și-a dat brusc arama de Bruxelles pe față. A fost un atac fulgerător. Năucitor. Au trebuit câteva ore pentru a apărea primele reacții. Președintele României tocmai acuzase de „fanatism religios” trei milioane de români. Potrivit declarației publice a lui Iohannis, nici mai mult, nici mai puțin decât unul din șase români este fanatic religios. Adică este pus alături de jihadiști, de descăpățânătorii de la ISIS, de satrapii de la Boko Haram sau de talibani... „Agenda gay” a Bruxelles-ului nu este una benevolă, în ciuda afirmațiilor contrare, care susțin că rezolvarea problemei rămâne la latitudinea fiecărei țări membre în parte. În realitate, lucrurile nu stau nici pe departe așa: nimeni nu se impacientează dacă lucrurile mai întârzie, trenează. O bruscare ar risca să atragă resentimentele populațiilor față de liderii de la Bruxelles, care și așa nu sunt foarte simpatici. Se speră că, mai devreme sau mai târziu, bombardamentul cu „Corectitudine Politică” își va face efectul și situația se va „coace” din punct de vedere ideologic, iar „agenda” se va rezolva de la sine... În fine, inițiativa Coaliției pentru Familie mai reprezintă un pericol grav pentru „establishment”-ul european: ea a solicitat convocarea unui referendum. Or, mai ales după Brexit, doar simpla rostire a cuvântului ridică perii în capul Bruxelles-ului... Pentru a face economie sistemului și a-l scuti de eforturi logistice, folosesc această ocazie și mă autodenunț: sunt fanatic religios!
Mirel Palada: Să vă explic. Să vă prezint analogii și exemple semnificative, să înțelegeți cu toții. Statul român, în momentul de față, este de acord cu mersul mașinilor pe străzi, dar interzice depășirea anumitor viteze. Cu cît mergi mai repede, cu atît pedeapsa este mai mare, de la contravenție la infracțiune. Statul român este de acord cu condusul la volan, dar nu-ți dă voie să conduci beat. Statul român este de acord cu vorbitul la telefon, dar nu-ți dă voie să vorbești la telefon în timp ce ești la volan. Statul român, în momentul de față, este de acord cu fumatul, dar interzice fumatul în spațiile publice... În momentul de față, statul român este de acord cu practicarea homosexualității, dar nu este de acord ca raporturile homosexuale să se extindă și asupra consecințelor legale din zona întemeierii unei familii. Cu toate cele de rigoare, pe care un avocat în drept civil vi le poate explica cu mult mai multe detalii decît mine. Mai mult: milioane de români au semnat o petiție în acest sens. Atenție! Nu împotriva homosexualității, deși probabil nu sînt de acord nici cu acest comportament sexual (sondajele arată că avem majorități puternic peste 50% care nu acceptă homosexualitatea). Ci împotriva modificării definirii familiei și a legilor din jurul familiei. Această petiție a fost sprijinită de Biserica Ortodoxă Română, una din principalele instituții sociale din România, fie că ne place, fie că nu, și a fost considerată constituțională de către Curtea Constituțională, una din principalele instituții de drept din România, fie că ne place, fie că nu... Ce-i cu voi, oameni buni? Ce-i cu tine, Iohannis? Așa de scîrbă ți-e de poporul ăsta? În halul ăsta nu înțelegi legile țării?
Gigi Becali i-a răspuns lui Iohannis: „Dacă tu ești minoritate etnică și religioasă, de ce candidezi în poporul ăsta, du-te la minoritatea ta!"
Astfel, într-o intervenție telefonică în cadrul emisiunii Talk B1 moderată de Irina Petraru, Becali l-a atacat dur pe președinte pentru că nu se implică și pentru că face parte dintr-o minoritate religioasă. „El nu sprijină. Cine îl bagă pe el în seamă dacă sprijină sau nu, noi vorbim de un referendum care a luat semnături de la 3 milioane de români și care s-a cerut la Curtea Constituțională dacă este constituțional sau nu ca să trecem în Constituție ce înseamnă căsătoria între un bărbat și o femeie" a afirmat finanțatorul Stelei. „Noi acum îl băgăm în seama pe Iohannis să vedem ce părere are. Noi nu suntem în comuniune cu el, minoritatea lui religioasă este 1 % din România, iar noi suntem 90% noi nu îl intrebăm pe el ce facem noi în țara noastră" a continuat Becali. Luther a fost un mare eretic pentru că a rupt din biserică, mare păcat, ce contează ce spune Iohannis că cei ca el oricum nu se mântuiesc. Mai repede se mântuiesc homosexualii decât luteranii" a mai afirmat omul de afaceri. „Ce facem noi, ce îl interesează pe el ce facem noi cu Constitutia și legile noastre? Dacă tu ești minoritate etnică și religioasă de ce candidezi în poporul asta, du-te la minoritatea ta!" Gigi Becali a mai afirmat că el a susținut financiar Coaliția pentu Familie cu aproximativ 40.000 de euro pentru că este treaba societății civile de a se implica „în cele lumești" și nu a Bisericii Ortodoxe care se ocupă de cele „cerești”.
Bogdan Vlădău, model și solist vocal, susține referendumul pentru protejarea familiei. Cu toate că sunt peste trei milioane de semnături, se pare "că parlamentarii noștri, politicienii noștri drăguți nu ne bagă în seamă. Oare chiar nu contăm? Câte milioane trebuie să fim ca să fie convinși că trebuie să ia atitudine, că de aia sunt acolo puși de noi, să facă ceva pentru țara asta și pentru noi. ", scrie Bogdan Vlădău pe Facebook. „Eu am aflat despre fenomenul ăsta pe Facebook, de faptul că se strângeau semnături. Era într-o fază incipientă când am văzut fenomenul. Trebuie să recunosc că nu am crezut că se va ajunge la trei milioane de semnături! Adică, se pare că totuși noi, românii, putem să fim uniți într-o direcție în care credem realmente. Și asta e una în care chiar credem. La noi, familia dinainte de Ștefan cel Mare era compusă dintr-un bărbat și o femeie. Totuși, cu toate aceste trei milioane, se pare că parlamentarii noștri, politicienii noștri drăguți nu ne bagă în seamă. Oare chiar nu contăm? Câte milioane trebuie să fim ca să fie convinși că trebuie să ia atitudine, că de aia sunt acolo puși de noi, să facă ceva pentru țara asta și pentru noi. Și pentru ei, în primul rând. E cumplit că trebuie să ne luptăm cu un fenomen care încearcă să ne demonstreze că noi nu mai suntem normali și că trebuie să fim ca ei ca să intrăm în normalitate. Trebuie să fim mai deschiși la cap ca să intrăm în rând cu lumea. Eu nu consider că un copil poate crește sănătos din punct de vedere mental într-o familie în care și mama, și tata sunt de același sex. Eu nu am cum să cresc ca om dacă nu-mi fac o familie, dacă n-am copii, dacă n-am o soție. Mă-mprăștii, așa, în foarte multe direcții. Și homosexualitatea te duce în aceeași direcție. N-ai cum să ai o relație stabilă fiind homosexual. Nu cred că ai cum.”
21-10-2016
Buna ziua,
Doua probleme pe care sper sa le cititi obiectiv:
1) Credinta fiecaruia este un drept personal. Romania, conform Constitutiei, este un stat SECULAR, nu RELIGIOS. Si totusi statul sprijina foarte mult Biserica (prin neimpozitarea veniturilor substantiale si prin subventii). Nimic rau pana aici. Dar ne-am dori ca Biserica sa fie mai mult decat este astazi, un loc al spiritualitatii, iubirii si ajutorarii sociale. Sunt zeci de mii de amarati pe care nici statul nici Biserica nu-i ajuta cu nimic si asta nu este deloc bine.
2) Biblia si mai toate scrierile de profil sunt ingrozitor de gresit traduse in limba romana. Citind versiunile in latina sau engleza, se observa grreseli grave de traducere precum si utilizarea incorecta a timpilor verbelor, ceea ce conduce la erori fundamentale de interpretare. Am sa dau un singur exemplu,
Leviticul 22:3
3. dic ad eos et ad posteros eorum omnis homo qui accesserit de stirpe vestra ad ea quae consecrata sunt et quae obtulerunt filii Israhel Domino in quo est inmunditia peribit coram Domino ego sum Dominus.
3 “Say to them: ‘For the generations to come, if any of your descendants is ceremonially unclean and yet comes near the sacred offerings that the Israelites consecrate to the Lord, that person must be cut off from my presence. I am the Lord.
3. Spune-le: ‘Orice om dintre urmaşii voştri şi din neamul vostru care se va apropia de lucrurile sfinte pe care le închină Domnului copiii lui Israel şi care va avea pe el o necurăţie*, omul acela să fie nimicit dinaintea Mea. Eu sunt Domnul.
Traducerea in romana este complet eronata intrucat textul original al bibliei spune foarte clar "sa fie INLATURAT din prezenta Domnului", in loc de "sa fie NIMICIT dinaintea mea". Iar traducerea in romana este plina de astfel de erori FUNDAMENTALE. Bine, si versiunea engleza are omisiuni foarte mari, probabil intentionate. Pentru referinte, puteti verifica in orice versiune in latina sau engleza existenta astazi, dar in primul rand puteti verifica in Codex Vaticanus (cel mai vechi manuscris al Bibliei, pastrat la Vatican). Link-ul catre biblioteca digitala a Vaticanului il puteti gasi mai jos:
http://digi.vatlib.it/
Poate ar fi momentul unei traduceri MULT MAI calitative a Bibliei pentru ca sunt multi tineri care o citesc si o interpreteaza eronat datorita multiplelor greseli de traducere existente in transcrierile existente. Cred ca daca ar afla presa si populatia ca in Biblia in limba romana sunt cel putin 800 de greseli grave de traducere si inca vreo 1300 de greseli de sintaxa (in special acordarea verbelor la un timp eronat), ar exploda rau de tot, pentru ca sensurile sunt foarte diferite de ce citeste romanul in traducerile gresite existente. Ce sa mai vorbim despre textele apocrife pe care Biserica le-a declarat asa doar pentru ca unora nu le convine invataturile acestor manuscriser? Aveti impresia ca doar Biserica are dreptul la cunoastere ? Creatorul nostru ne-a dat acest drept, de A CUNOASTE. Va provoc sa publicati acest comentariu, daca sunteti corecti si obiectivi.
O zi placuta.
Draga dra sau doamna Dora,
Hristos a inviat!
Incerc sa va scriu doar cateva idei in legatura cu problematica celor trimise de dvs pe adresa redactiei. 1. Biserica suntem noi, si Hristos ne cere noua personal sa ajutam pe cel in nevoie. Fiecare ca si parte a Bisericii putem face ca impreuna sa ajutam. Probabil asa faceti si dvs in Biserica de care apartineti, daca apartineti unei Biserici. Parohiile, episcopiile, manastiriele ONGurile fac si in mod oficial sau in calitate de institutie acest lucru, iar la noi in tara cu fiecare an ajutoarele au crescut, cat si numarul spitalelor, azilelor, asociatilor etc ce tin de Biserici sau grupuri de credinciosi. Nu facem destul. Suntem de multe ori indiferenti, nu actionam, nu luam apararea, nu iubim si deci nu avem mila, astfel comunitatile si Bisericile noastre devin poate ele indolente ca si grupuri de persoane care au puterea, dar si datoria sa faca ceva.
2.Aveti in parte dreptate, Biblia in limba romana nu este una care sa fie considerata o editie critica. Ma refer strict la cea ortodoxa, desi cunosc celelalte traduceri confesionale si limitele lor. Traducerea romaneasca pe care o citati nu o cunosc. Traducerile romanesti nu denatureaza sensul mesajului, cu toate ca traducerile sunt inbisericite. Evident ca Zaheu nu s-a urcat in dud, ci in sicomor, dar traducatorul a incercat sa traduca in felul acesta ceva ce nu era esential. Nici traducerea in engleza pe care o citati nu este perfecta si nici cea latina. Sunt sigur ca daca o sa comparati textele originale grecesti si ebraice o sa vedeti ca in engleza textul suna mult mai remaniat ca in romaneste, iar textele latinesti variaza si ele. In traducerile ortodoxe Maica Domnului e denumita fecioara, in altele e denumita femeie. Toate femeile nasc, dar nu si fecioarele. S-a dorit o schimbare de sens (vezi traducerea din engleza a lui Cornilescu). Avem insa in romaneste si un text critic, cel al Septuagintei. Cautati aceste volume si veti vedea ca nu schimba cu nimic sensul textelor scripturistice in romaneste de pana acum, pe cand cele traduse din engleza in romaneste fac chiar greseli doctrinare prin schimbarea unor cuvinte. Apoi, aproape toate textele le gasim citate la Sfintii Parinti in greceste si latineste. Cititi comentariile acestora si textele lor. Daca traiti peste hotare sau poate chiar in SUA aveti acces la biblioteci unde gasiti textele in limba in care au fost scrise.
In textul Bibliei mele Ortodoxe, editia din 68 reeditata, este scris SUFLETUL ACELUIA SE VA STARPI DE LA FATA MEA., alta varianta, acelasi sens. NU dau alte exemple, dar tin sa va spun ca studiul comparat al scripturilor fara cunoasterea izvoarelor este doar un studiu de comparare, fara a afla care este originalul. Pentru acest lucru trebuie mai mult studiu. Sunt programe de calculator care pot sa iti puna in fata zeci de variante scripturistice deodata, verset cu verset, plus morfologii, etc. Dvs ati comparat traducerea romaneasca cu Codexul Vaticanus sau cu cele traduceri oarecare. Nu e deajuns.
Codex Vaticanus este in greceste si nu este cea mai veche varianta a Bibliei, chiar daca e de sec. IV. Cautati Codexul Sinaiticus si faceti o comparatie, dar si cu celelalte codexuri si fragmente descoperite recent. La unele nici nu exista acces: internetul nu ajuta intru totul.
Textele apocrife nu au facut parte din Biserica. E o istorie intreaga. Nu putem dezbate aici.
Greseli gramaticale sunt si in texte originale, datorate copistilor, iar unele dezacorduri sunt lasate intentionat necorectate pentru a pastra fidelitatea textului. Despre acest lucru este mult de vorbit mai ales in ce priveste limba ebraica.
Biserica nu se interpune vointei de a cunoaste a celorlalti, nu stiu de unde trageti aceasta concluzie. Biserica noastra a fost si este un factor de luminare a credinciosilor, dar Sfanta Scriptura atrage atentia asupra faptului ca unii se ratacesc nestiind scripturile. Nu toti sunt invatatori, nu toti au darul de a face minuni.... Scriptura se invata corect in interiorul Bisericii, nu in afara ei, in duhul ascultarii si al practicarii celor scrise si nu doar ca un text oarecare.
Probabil ca nu faceti parte din Biserica Ortodoxa, daca spuneti ca UNORA, adica Sfintilor Parinti ai Bisericii, nu le-a convenit invataturile si povestile ratacite scrise de autorii textelor apocrife. Textele scripturistice se critica de specialisti si nu litera este cea mai importanta, ci ce transmite ea.
Sunteti subiectiva si cele scrise de dvs nu sunt tocmai corecte si nici pe departe complete. Textele noastre sunt scrise spre zidirea omului, spre folos bun, cu dragoste. Comentariul dvs este anonim si cu ton de repros si acuza. Biserica este Trupul lui Hristos. Fiti cu luare aminte sa nu va tulbure sau sa va sminteasca unele lucruri din Biserica.
Cautati esentialul! Fiti dvs ce nu sunt altii, aduceti dvs mai multa lumina si milostenie. Vorbiti cu duhovnicul dvs despre aceste lucruri, mai studiati, cercetati cu duh bun ca sa aveti bucurie in cele care tin de relatia noastra cu Hristos si nu lasati spinii sa inabuse dorinta dvs curata de a cunoaste cat mai corect Biblia. Va doresc mult succes si bucurie, nu mahnire si iscodire, in a arata prietenilor dvs si cunoscutilor ce este bun si frumos din Cuvantul Domnului si exemplul dvs de filantropie pentru cei aflati in necaz!
Multa pace si lumina !
Pr Adrian Roman
PE WIK NU-L DUCE CAPUL DE LOC,SE VEDE DE LA O POSTA!DAR,CE SE POATE ASTEPTA DE LA ACEST STRAIN DE NEAM SI DE TARA,DE CREDINTA STRAMOSILOR NOSTRI?