Cookies de navigare nu pot fi dezactivate, iar cookies de analiza a traficului sunt inactive, dar pot fi activate prin click pe Accept | Detalii

(oricand puteti renunta la acceptul dat)

Porunca Iubirii
ACTUALITATEA religioasăNr. vizualizari: 1720

BOR construiește o nouă strategie de comunicare intra și extrainstituțională

Biroul de Presă al Patriarhiei Române
Tags: ;
BOR construiește o nouă strategie de comunicare intra și extrainstituțională

Reprezentanții mass-media ai Eparhiilor ortodoxe de pe teritoriul României au participat joi şi vineri (03 – 04 martie 2016) la o întâlnire cu reprezentanții Centrului de Presă Basilica al Patriarhiei Române. În cadrul întrevederii, organizată de Centrul de Presă BASILICA, a fost evaluată comunicarea actuală a Bisericii și au fost căutate metode noi pentru a răspunde nevoilor și întrebărilor din societatea contemporană.

BOR își propune o strategie actualizată de comunicare inter și extrainstituțională

După cum a precizat dl. Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, scopul declarat al întâlnirii a fost „discutarea termenilor şi elementelor care vor compune o strategie de comunicare în cadrul Bisericii Ortodoxe Române, dar şi o strategie de comunicare extra instituţională” adică „relaţia Bisericii Ortodoxe cu presa din România”.

„Comunicarea Bisericii ţine de vocaţia ei internă, de transmiterea mesajului teologic, duhovnicesc care face parte din misiunea ei”, a mărturisit Dl. Ionuț Mavrichi, Consilier Patriarhal în cadrul Biroului de presă al Patriarhiei Române, şi a subliniat faptul că „Biserica trebuie să fie prezentă şi în spaţiul media, iar comunicarea trebuie cumva structurată în funcţie de aşteptările fiecărui public (…) în sensul acesta, întâlnirea aceasta încearcă să pună la punct o strategie comună care să poată fi implementată la nivelul Patriarhiei Române”.

Purtătorii de cuvânt ai eparhiilor au mai discutat despre necesitatea unei adecvări la contextul socio-cultural a mesajului Bisericii, astfel încât acesta să fie receptat corect și să ofere un conținut de calitate publicului. Invitatul special al întâlnirii a fost decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București, care a prezentat câteva aspecte privind relațiile publice și managementul situaţiilor de criză. „Ei trebuie să încerce să facă în aşa fel încât şi mesajul Bisericii să ajungă către presă şi presa să înţeleagă acest mesaj şi, poate, în timp această dificultate a presei laice de a înţelege specificul vieţii bisericeşti şi reciproca, obstacolele pe care le au Ierarhii din Biserica Ortodoxă Română de a înţelege că presa nu este adversara lor şi că presa are şi ea nişte reguli specifice, să conducă la o echilibrare şi să ducă la dialog”, a declarat pentru TRINITAS TV prof. Mihai Coman, decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din București.

Adecvarea limbajului atrage eficacitatea mesajului

Întâlnirea reprezentanților mass-media ai Eparhiilor ortodoxe din România cu cei ai Centrului de presă BASILICA s-a încheiat vineri, 04 martie 2016, la Centrul pentru formare continuă Dumitru Stăniloae din Capitală. Invitatul special al evenimentului a fost președintele Consiliului Național al Audiovizualului, Laura Georgescu. În cadrul întrevederii, au fost dezbătute probleme practice, referitoare la redactarea și transmiterea materialelor jurnalistice. În cadrul discuțiilor, s-a insistat asupra modului în care să fie transmis mesajul Bisericii, a mai spus Consilierul Patriarhal Vasile Bănescu, Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române.

„Limbajul în comunicare este esenţial, cu cât limbajul este mai inteligibil, cu cât este mai curat şi transmite o idee mai clară, cu atât este mai eficace”, a subliniat dl. Vasile Bănescu arătând totodată că „în spaţiul bisericesc este necesară aerisirea limbajului, dezarhaizarea lui şi mai ales folosirea lui într-un mod adecvat în aşa fel încât să nu sufocăm pe destinatarii mesajului nostru cu termeni la care nu au acces”.

În Biserică, orice comunicare trebuie să fie și o mărturisire de credință

Patriarhul României le-a transmis reprezentanților mass-media ai Eparhiilor ortodoxe din România faptul că pentru Biserică, orice fel de comunicare trebuie să fie în acelaşi timp şi o mărturisire. Cuvintele au fost rostite cu prilejul întâlnirii dintre Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, şi responsabilii mass media ai Eparhiilor ortodoxe din țară. Evenimentul a avut loc vineri, 04 martie 2016, în cadrul Reşedinţei Patriarhale. În cadrul întâlnirii, Preafericirea Sa le-a vorbit responsabililor pentru comunicare despre importanța unui limbaj adecvat și a unei comunicări bazate pe mărturisirea credinței.

Patriarhul României a subliniat că este „nevoie de o cooperare şi de mai multă conştientizare a misiunii credincioşilor mireni” şi a precizat că „pentru Biserică, orice fel de comunicare trebuie să fie în acelaşi timp şi o mărturisire. „Noi comunicăm mărturisind credinţa deoarece nu avem două comunicări, una în interior şi una în afară de Biserică, în societate””, a subliniat Preafericirea Sa. (Sursa: Biroul de Presă al Patriarhiei Române; Intertitlurile și sublinierile aparțin redacției)

Nota noastră:

Odată cu numirea unui nou purtător de cuvânt al Patriarhiei Române, o astfel de întânire era de dorit. Este îmbucurătoare transparența cu care au fost diagnosticate actualele probleme de comunicare ale Bisericii, dar și profesionalismul care va sta la baza schimbării strategiei de comunicare. Pentru mediile ostile Bisericii, orice mesaj al acesteia, oricât de bine "comunicat", nu va exista nicio diferență de abordare critică și atac la adesa BOR. Dar pentru mass media oneste, dornice de a prelua și transmite mesaje corecte, îmbunătățirea, adevcarea și updatarea limbajului bisericesc înseamnă un real ajutor. Este de dorit ca și la nivelul eparhiilor să existe profesioniști în ale "cuvntului scris și vorbit" care să dea acea notă de coordonare, de compatibilitate, de constanță și substanță mesajelor Bisericii, care să fie prompte, informative, și mai puțin reactive și defensive.

 

 

11-03-2016
De acelasi autor:


Adaugati un comentariu:
Nume
Email
(nu va fi afisat)
Comentariu
Comentariile in afara subiectului si cele necuviincioase vor fi sterse
Antispam:
Scrieti, va rog, prenumele lui Eminescu