Cookies de analiza a traficului  Accept | (oricand puteti renunta la acceptul dat) Detalii

(oricand puteti renunta la acceptul dat)

Porunca Iubirii
ACTUALITATEA religioasăNr. vizualizari: 902

Știri INTERNE - Martie 2021

Tags: ;
 

Dialog între autorități și Biserică privind participarea fizică la Slujba de Înviere: Se anunță derogări pentru sărbători

Premierul României, Secretarul de stat Victor Opaschi și mai mulți membri ai Guvernului au avut joi o discuție cu reprezentanții cultelor religioase din România. Biserica Ortodoxă Română a fost reprezentată de Preotul Ionuț-Gabriel Corduneanu, vicar administrativ patriarhal. La scurt timp după încheierea ședinței, prim-ministrul a transmis că întrunirea a fost extrem de utilă. „Am ascultat cu toată deschiderea propunerile reprezentanților fiecăruia dintre culte în ceea ce privește stabilirea unor derogări de la restricțiile actuale de circulație pe timp de noapte, strict pentru aceste sărbători”. „Soluția spre care mergem este să adaptăm intervalul orar al restricțiilor de circulație, astfel încât credincioșii să poată participa fizic la Slujba de Înviere sau la sărbătorile proprii fiecărui cult religios, evident, cu condiția respectării regulilor de siguranță sanitară.” Vasile Bănescu a descris întâlnirea drept „una bazată pe un dialog deschis, onest, animat de cele mai bune intenții comune în identificarea soluțiilor optime pentru respectarea libertății religioase și, simultan, a respectării măsurilor sanitare în vigoare”. „Deschiderea tuturor oficialităților pentru buna, ordonata și în același timp fireasca desfășurare a Slujbei de Înviere, ca și a celorlalte sărbători proprii altor culte religioase în următoarea perioadă, indică faptul ca acestea se vor putea desfășura normal, cu respectarea riguroasă a tuturor măsurilor sanitare ce vor rămâne obligatorii”, consideră Vasile Bănescu. „Elementele concrete referitoare la organizarea și desfășurarea Slujbei de Înviere din acest an vor fi comunicate atât de Patriarhia Română, cât și de autoritățile de stat după ce vor fi stabilite de comun acord la nivel de detaliu”, a spus Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române. Un alt subiect important abordat în cursul întâlnirii a fost legat de o serie de modificări, pe care reprezentanții cultelor le consideră necesare, în privința regulilor actuale de înmormântare a persoanelor decedate din cauza infectării cu noul coronavirus. Premierul a făcut apel la reprezentanții cultelor religioase să susțină în rândul credincioșilor campania de informare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19. – basilica

Uniți pentru viață | Marșul pentru viață 2021 cheamă la un efort comun pentru a schimba cultura nepăsării

Cea de a XI-a ediție națională a Marșului pentru viață 2021 are anul acesta tema „Uniți pentru viață” a fost programat online pentru data de 27 martie. Chemarea la unire este o chemare la refacerea rețelelor locale de sprijin distruse de comunism și de cultura avortului. Marșul pentru viață este, ca în fiecare an, punctul culminant al Lunii pentru viață, care se desfășoară anual între 1 și 31 martie. Tema din acest an este o chemare adresată românilor din țară și din diaspora, o chemare la „un efort comun pentru a schimba cultura avortului și a iresponsabilității instaurată de regimul comunist”. PF Părinte Patriarh Daniel apreciază Marșul pentru viață: Încurajează nașterea, ajutorarea familiilor și a tinerelor fete însărcinate. 

Implicarea pro-viață are trei componente: conștientizarea, dragostea și sprijinul. Acestea izvorăsc din nevoile detectate în mărturiile femeilor în criză de sarcină. Conștientizare: zeci de milioane de copii nu s-au mai născut. Cultura avortului, creată de comunism și perpetuată prin neasumare, a condus la aproape 23 de milioane de avorturi în perioada 1958-2019. Cifra nu include avorturile medicamentoase, pe cele chirurgicale din clinicile particulare și nici pe cele făcute de româncele plecate la muncă în străinătate – o parte însemnată din populația României. Pentru a schimba inimile este nevoie de două tipuri de acțiuni: informare și educare pentru conștientizarea societății și pentru schimbarea mentalității și culturii predominante, precum și măsuri de sprijin concret. Printre măsurile acestea se numără: înființarea de centre de sprijin unde femeile în criză de sarcină să poată beneficia, la cerere, de consiliere psihologică gratuită și de sprijinul unui asistent social specializat în criza de sarcină; legiferarea adopției imediat după naștere, prin posibilitatea începerii demersurilor legale din timpul sarcinii, după modelul american, britanic și australian; măsuri prin care să fie valorizați toți cei implicați în adopție, pentru a elimina stigmatizarea mamelor care își dau copiii spre adopție, a părinților adoptivi și a copiilor adoptați; legiferarea posibilității, la cererea mamei care a pierdut sarcina, de a înmormânta legal copilul pierdut înainte de naștere. Marșuri și activități sociale pro-viață si de sprijin al femeilor în criză de sarcină au loc în majoritatea țărilor în care avortul este legalizat, promovând o alternativă mai bună la soluția facilă și traumatizantă a avortului. Primul Marș pentru viață a avut loc la Washington, DC în 1973. Marșul pentru viață este apolitic și neconfesional și nu militează pentru interzicerea avortului, menționează organizatorii români. - basilica

Parlamentul a votat: Anul 2021 este Anul Tudor Vladimirescu

Camera Deputaților a aprobat recent, în calitate de for decizional, legea care declară anul 2021 drept Anul Tudor Vladimirescu. Legea mai prevede declararea lui Tudor Vladimirescu și a Ecaterinei Teodoroiu drept Eroi ai națiunii române. În acest an omagial se organizează evenimente menite să marcheze 200 de ani de la Revoluţia din 1821 condusă de Tudor Vladimirescu. „Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pot acorda sprijin logistic şi/sau financiar, după caz, la programe de promovare a Anului Tudor Vladimirescu”, se menționează în iniţiativa legislativă. „Deși mișcarea lui revoluționară a fost înfrântă de forțele militare otomane, acest eveniment a tăiat istoria modernă a României în două, punând capăt domniilor fanariote în ambele principate, Moldova și Țara Românească”, a precizat Înaltpreasfințitul Varlaam Ploieșteanul la vernisajul unei expoziții dedicate de Biblioteca Sfântului Sinod bicentenarului Revoluției de la 1821. „A marcat un început care se va dovedi luminos în deceniile care vor urma, înțelegând aici mișcarea revoluționară de la 1848 și mai ales Unirea cea mică, sau Unirea de bază, de la 1859”, a subliniat episcopul vicar patriarhal. El a mai amintit că „Tudor Vladimirescu a fost un om profund credincios și care a acumulat o cultură foarte vastă, marcată în primul rând de valorile promovate de Biserică și de Evanghelia Mântuitorului Iisus Hristos”. În 23 ianuarie 1821, Tudor Vladimirescu făcea Proclamația de la Padeș, prin care chema românii la lupta de emancipare de sub dominația otomană, spunând: „Dacă răul nu este primit lui Dumnezeu, stricătorii făcătorilor de rău bun lucru fac înaintea lui Dumnezeu! Că bun este Dumnezeu și, ca să ne asemănăm Lui, trebuie să facem bine! Iar acesta nu se face până nu să strică răul. Până nu vine iarna, primăvară nu se face! (…) Veniți dar, fraților, cu toții, cu rău să pierdem pe cei răi, ca să ne fie nouă bine! Şi să se aleagă din căpeteniile noastre cei care pot să fie buni. Aceia sunt ai noştri şi cu noi dimpreună vor lucra binele, ca să le fie şi lor bine, precum ne sunt făgăduiți!”

Referendumul pentru Familie. Neomarxiștii, neolimbajul și neosexul

La Bruxelles a fost adoptat de către Parlamentul European un ghid care devine obligatoriu, pentru moment, doar pentru birocrați. Este un ghid de limbaj. Acest ghid adoptă așa-zisul trend progresist-sexist, după cum ne informează publicația italiană Il Giornale. Mai întâi, noua păsărească va intra în rutina funcționărimii de la Bruxelles, urmând ca apoi ea să se întoarcă precum un bumerang, lovindu-i în moalele capului pe parlamentari. Care vor fi și ei obligați să se conformeze. După care unda de șoc va lovi și statele membre. Pretextul invocat pentru această schimbare revoluționară de limbaj este respectarea minorităților etnice și de gen. Și să vedeți până unde se duce grozăvia. Funcționarii vor fi obligați să „comunice corect cu privire la problemele legate de dizabilități, persoane LGBTI +, rasă, etnie și religie”. Cum o vor face? Printr-un nou vocabular și printr-o nouă corectudine predominantă. De acum încolo este interzis să se spună „homosexuali” și „lesbiene”. Ar fi o perioadă de trecere, în care funcționarii și oficialii UE mai au voie să spună „oameni homosexuali” și „persoane lesbiene”. O perioadă scurtă. Nu mai e voie să vorbești despre drepturile homosexuale. „Politically correct” înseamnă să te exprimi în felul următor: „tratament echitabil și egal”. Termenul de „căsătorie homosexuală” va fi și el înlocuit cu o „căsătorie egalitară”. Nu va mai exista sex biologic. Ci numai „sex atribuit la naștere”. Schimbarea de sex dispare și ea din vocabular, spațiul fiind ocupat de „tranziție de gen”. Și grozăvia tuturor grozăviilor: dispar cuvintele „tată” și „mamă”. Nu mai este permis decât cuvântul „părinte”. Dacă acest ghid obigatoriu pentru funcționarii de la Bruxelles a fost adoptat de Parlamentul European, ar trebui să ne fie din ce în ce mai clar că el va fi translatat și în rândul acestora și apoi, treptat, va fi implementat și la nivelul guvernelor statelor membre. Cred că ne aflăm în prezența celei mai halucinante, dar și a celei mai puternice soluții propuse de neomarxiștii sorosiști pentru a ne schimonosi gândirea și raportarea la valorile pe care le respectăm de secole întregi. A fost greu de înțeles pentru oamenii cu mintea întreagă cum de referendumul pentru definirea familiei prin Constituție drept o uniune dintre un bărbat și o femeie a căzut, în condițiile în care atâtea miloane de români au votat „pentru”.  Referendumul a fost dat peste cap fix de către cei care au dat peste cap și o serie întreagă de scrutinuri electorale. De cei care ne-au numărat voturile. Iar cei care ne-au numărat voturile nu au recurs la triș ca efect al propriilor convingeri. Ei au făcut-o la comandă exernă. Nu era „politically correct” ca România să-și schimbe Constituția în acest fel. Și să meargă în contrasens cu direcția imprimată Uniunii Europene de către neomarxiști și neosexiști. Care mai nou au devenit și neolingviști. – Activenews 

Biserica a contribuit activ la dezrobirea rromilor și susține incluziunea lor socială

Biserica a contribuit activ la dezrobirea rromilor și susține incluziunea lor socială, a transmis Arhiepiscopul Râmnicului la comemorarea rromilor trecuți la Domnul în deportări și robie. Evenimentul, organizat de Centrul Eparhial, a marcat împlinirea a 165 de ani de la Dezrobirea romilor din Principatele Române. Spicuim din mesajul Înaltpreasfințitului Părinte Varsanufie: „... Biserica, deși nu a putut controla și impune ierarhia relațiilor sociale, a sprijinit comunitățile rrome atât pe plan duhovnicesc cât și filantropic. Sunt foarte multe documente, începând cu secolul al XIV-lea, care atestă lucrarea socială ce se desfășura pe lângă catedrale, biserici și mănăstiri. În mod direct, Sfântul Antim Ivireanul, în Aşezământul său, cerea cu hotărâre ca preoţii din Ţara Românească să cerceteze pe ţigani, să le facă slujbe, pentru că sunt creştini botezaţi în numele Sfintei Treimi, ca şi ceilalţi credincioşi români. În anul 1746, un alt mitropolit al Ţării Româneşti, Neofit Cretanul, a hotărât şi impus dezrobirea rromilor de pe moşiile mănăstireşti şi ale mitropoliei, intrând în conflict cu marea şi mica boierime românească. Organizând cursuri pentru copiii orașelor și ai satelor, în tinda lăcașurilor de cult, Biserica i-a sprijinit deopotrivă pe toți fiii săi duhovnicești. Acest fapt a făcut posibil ca arhimandritul Ioasafat Snagoveanul, starețul de etnie rromă care învățase carte în școlile organizate de Sfântul Grigorie Dascălul, Mitropolitul Țării Românești, să depășească cutume și bariere sociale, devenind membru al Comisiei pentru dezrobirea romilor, cea care a militat pentru impunerea acestei noi stări sociale. Un rol important l-a avut Biserica după momentul 1965 în integrarea socială a rromilor prin facilitarea accesului în instituțiile de învățământ, dar și  în activitatea de strană, recunoscut fiind talentul muzical al acestora. Astfel, la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului XX, nu era întâmplătoarea prezența la cursurile Seminarului Central din București și apoi ale Facultății de Teologie din București, a arhimandritului Calinic Constantin Şerboianu de la Cernica, de etnie rromă, devenit în anul 1908 licențiat în teologie. Arhimandritul Calinic a alcătuit în limba franceză o carte de vreo sută de pagini despre Istoria şi obiceiurile rromilor din România, a înfiinţat şi condus Asociaţia Romilor, militând pentru organizarea unor cooperative meşteşugăreşti și a unei Universităţi populare speciale. Comunitățile rrome au fost decimate între anii 1941-1943, când Ion Antonescu a hotărât deportarea acestora în Trasnistria, moment ce a consemnat în istorie atitudinea umanitară și grija, singură de multe ori, a preoților față de aceștia. Începând cu anul 1990, Biserica a dezvoltat mai multe proiecte sociale și educative pentru sprijinirea integrării rromilor, dar și importante programe cultural duhovnicești. Se împlinesc anul acesta 15 ani de când sub binecuvântarea Fericitului întru adormire Patriarhul Teoctist apărea Cartea de rugăciune în limba rromani, apoi, după încă un an un CD cu Sfânta Liturghie în limba rromani. Căutând să aducem binecuvântarea în viața fiecărui fiu duhovnicesc, s-a înființat în Arhiepiscopia Râmnicului Departamentul de Misiune pentru rromi a cărui activitate nu a fost gândită a fi una ocazională, ci s-au organizat și dezvoltat programe sociale care să contribuie la o integrare concretă și eficientă a rromilor. Înțelegem așadar, că Biserica a contribuit activ la dezrobirea rromilor, iar în prezent susține proiecte pentru incluziunea lor socială. Este nevoie însă de o împreună lucrare a preoților cu cei din această comunitate, pentru că reușita acestor programe ale Bisericii se va vedea în timp. Timpul pe care ni-l dăruiește Dumnezeu trebuie să devină un timp al faptelor bune, al conlucrării spre formarea noastră duhovnicească dar și spre ajutorarea semenilor.” - basilica

 

Linkuri la știri:

Revista Binele de știut - Basilica

Nu vă temeți! - Basilica

 

26-03-2021


Adaugati un comentariu:
Nume
Email
(nu va fi afisat)
Comentariu
Comentariile in afara subiectului si cele necuviincioase vor fi sterse
Antispam:
Scrieti, va rog, prenumele lui Eminescu