Lupta împotriva valorilor creştine se înteţeşte
1. Religia în şcoli şi „libertatea de gândire”
ASUR (Asociaţia Secular Umanistă din România) solicită Ministerului Educaţiei să retragă de urgenţă autorizarea manualelor de religie şi „să ia toate masurile care se impun pentru a preveni îndoctrinarea religioasă a elevilor” (asur.ro). Potrivit comunicatelor de presă emise de ei, manualele de religie încalcă drepturile copiilor la libera exprimare, de aceea au desfăşurat o campanie la început de an şcolar îndemnând părinţii elevilor să semneze împotriva orelor de religie. Acest demers urmează după alte tentative secular-umaniste, cum ar fi scoaterea simbolurilor creştine, a icoanelor şi crucilor din şcoli.
Demonstraţiile de forţă ale ASUR din zilele trecute, dovedesc o luptă acerbă între munca dascălilor de religie pentru promovarea valorilor morale prin educarea copiilor spre o viaţă cumpătată, pe de o parte, iar pe de altă parte promovarea ateismului militant, organizat de diferite persoane care nu au demonstrat încă o valoare pentru viitorul neamului. Simplul fapt că ASUR susţine un stat umanist ateu nu poate fi o regulă pentru scoaterea educaţiei religioase din şcoli. Oare nu ajunge degradarea morală în care au ajuns tinerii? Filmuleţele postate pe diferite site-uri de socializare cu profesori maltrataţi de proprii elevi, elevi care fumează pe holurile şcolilor, elevi care nu mai cunosc avantajele unei vieţi morale, nu spun nimic despre măsurile şi educaţia morală ce ar trebui intensificată mai ales în şcoli? Dacă eliminăm Religia din şcoală oare chiar am rezolvat problema bunei educaţii? Nu cumva adâncim „rănile” societăţii prin eliminarea ei?
Două lucruri evidente pentru falsitatea ASUR
a) Compararea obsesivă a numărului de biserici cu numărul de şcoli generale din finalul fiecărui comunicat de presă (deşi comparaţia este una nereală şi nejustificativă), face dovada evidentă că din punctul lor de vedere orice simbol religios afectează elevilor „libertatea de gândire” şi îi „îndoctrinează”, dar şi faptul că mesajele acestei asociaţii sunt unele de manipulare şi de ascundere a adevărului. De pildă, între cele aproximativ 18 000 de biserici înregistrate oficial, multe sunt muzee, monumente istorice, capele funcţionale doar cu diferite ocazii speciale, capele de spitale, de unităţi militare etc. Doar unele dintre ele se folosesc în mod curent. Apoi, situaţia şcolilor generale este cu totul diferită. Din numărul total al populaţiei din România doar o mică parte sunt elevi de generală. Pe când o Biserică deserveşte comunitatea cu tot cu elevi, părinţi, bunici. Un dascăl slujeşte pentru maxim 30 de copii până la 18 ani, iar un preot trebuie să fie slujitorul a mai multor persoane, indiferent de vârsta şi ocupaţiile acestora.
b) Din istoria şi faptele Vechiului Testament aflăm şi un pasaj în care ni se spune că locuitorii din Ninive, ultima capitală a Imperiului Asirian, aveau ca şi zeu suprem pe diavolul (idolul) Assur, al cărui nume însemna „binevoitor”. Noi, creştinii, ne punem din ce în ce mai serios întrebarea: Cu oameni ca cei din ASUR, încotro ne îndreptăm? Cărui duh vom sluji? Dar mai ales, cum ne vom proteja copii de manipulările şi falsele „binevoiri” ale unor oameni care se opun tradiţiei şi credinţei neamului nostru.
În schimb, avem nădejdea sfântă că lucrurile nu stau aşa precum prezintă situaţia cei de la ASUR. Acest lucru ne este demonstrat de faptul că la sfârşitul lui august manualele de religie nu au fost considerate nocive pentru elevi şi au fost aprobate de comisiile Ministerului Educaţiei, iar ora de religie şi-a păstrat locul între materiile pe care elevii trebuie să le parcurgă în timpul pregătirilor şcolare.
În mesajul de la început de an şcolar, Preafericitul Părinte Daniel a transmis tuturor că „predarea religiei în şcoală este un act misionar creştin, cu profunde conotaţii educaţionale şi spirituale, educaţia religioasă trebuie să promoveze cultivarea talentelor şi a valorilor intelectuale, respectul faţă de părinţi, profesori şi colegi, precum şi iubirea de ţară şi de neam”. Părintele Patriarh Daniel a mai adăugat şi faptul că în contextul rezultatelor deosebit de slabe înregistrate la examenul de bacalaureat din ultimii doi ani, cu o medie de promovabilitate de sub 50%, este necesară o analiză sinceră şi lucidă a sistemului de învăţământ din ţara noastră.
2. Senatul a respins propunerea legislativă pentru înființarea cabinetelor de consiliere în criză de sarcină
Proiectul de lege a fost propunerea unui număr de 51 de parlamentari, iar organizaţiile Provita au susținut și susțin o asemenea formă de sprijin pentru femeia aflată într-un moment de cumpănă al vieții sale.
Situaţia votului din Senat a fost următoarea:
Prezenţi: 66; Pentru: 53; Împotrivă: 2; Abţineri: 11; Nu au votat: 0
Votul pe grupuri parlamentare:
· PDL: 1 pentru respingerea proiectului, 2 împotriva respingerii proiectului, 9 abțineri
· PNL: 17 pentru respingerea proiectului, 1 abținere
· PSD: 25 pentru respingerea proiectului, 1 abținere
· UNPR: 5 pentru respingerea proiectului, 1 împotriva respingerii proiectului
· UDMR: 4 pentru respingerea proiectului
În loc de concluzie
Ca şi creştini, suntem responsabili de ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Ne putem simţi discriminaţi de persoanele cu pretenţii seculare şi umaniste (ASUR) prin simplul fapt că suntem agresaţi de obsesivitatea cu care încearcă să ne prezinte presupusa lor discriminare. Deşi argumentele lor pălesc în faţa principiilor cu care societatea românească a răzbit de-a lungul istoriei sale, ei totuşi insistă că tot noi suntem răul din societatea noastră. Bine ar fi ca şi noi să avem totuşi o reacţie temperată şi creştină în faţa acestor tulburări, şi o oarecare atitudine nu ar trebui să ne lipsească nici unuia dintre noi. Deci, să facem ceea ce putem să facem acolo unde suntem fiecare, rugând şi pe Domnul Hristos să împlinească eforturile noastre acolo unde este necesar, toate acestea pentru viitorul creştin şi autentic al vieţilor noastre, al copiilor noştri. (a consemnat Alexandru Socaciu)