Cookies de analiza a traficului sunt inactive, dar pot fi activate prin click pe Accept | Detalii

(oricand puteti renunta la acceptul dat)

Porunca Iubirii
CĂRŢI NOI / Produse noiNr. vizualizari: 2146

Dincolo de ganduri si emotii. Povesti terapeutice pentru copii si preadolescenti - Marilena Cotici, Ana-Georgiana Marinković (CARTE)

Tags: ;
Dincolo de ganduri si emotii. Povesti terapeutice pentru copii si preadolescenti - Marilena Cotici, Ana-Georgiana Marinković (CARTE)

Prezentare:

68 pagini color
„Dincolo de gânduri şi emoţii” prefigurează terapia sub formă de poveste, oferind noi moduri de comunicare şi relaţionare cu lumea înconjurătoare pentru copiii şi preadolescenţii care se exteriorizează cu dificultate.
Suportul ilustrativ, extrem de sugestiv, pe care îl oferă cartea de faţă, a fost testat pe grupuri de copii de diferite vârste. La vârsta preşcolară şi nu numai, acesta are un impact deosebit, deoarece copilul călătoreşte cu ochii minţii în poveste, iar prin vizual reuşeşte mai bine să facă parte din poveste. Ilustraţiile, prin expresivitatea şi claritatea cu care sunt redate emoţiile trăite de fiecare personaj, au rol şi în fixarea punctelor cheie ale poveştii şi facilitează transmiterea ideilor principale în planul mental, unde se produce disputarea.
Poveştile din „Dincolo de gânduri şi emoţii” au o tematică variată, cu subiecte frecvente în viaţa copilului şi preadolescentului. Unele se concentrează pe aspecte negative ale vieţii cum ar fi furia, agresivitatea, lenea, separarea, tristeţea, doliul, iar altele pe aspecte pozitive care pot produce anxietate, precum adopţia, apariţia unui frate sau a unei surori, relaţiile din mediul social etc. Obstacolele pe care personajele se luptă să le depăşească devin ocazii favorabile în găsirea unor modalităţi creative de a ajuta copilul să găsescă strategii de adaptare potrivite. Prin indentificarea cu personaje sau aspecte asemănătoare celor din viaţa sa, copilul conştientizează problemele cu care se confruntă şi găseşte răspunsuri şi soluţii favorabile în scopul ameliorării problemei sau în cel al alinării sufletesti. Drept urmare, acesta se simte înţeles şi observă că şi alţii s-au confruntat cu situaţii asemănătoare. Copilul nu se simte evaluat sau criticat, totul îmbracă haine de poveste, iar intervenţia se petrece în sfera lui mentală şi emoţională.
Utilizate corespunzător, poveştile devin instrumente valoroase, asigurând o comunicare flexibilă între adult şi copil, care va avea ca finalitate înlocuirea gândurilor iraţionale cu trăiri emoţionale sănătoase.
 
26-02-2016


Adaugati un comentariu:
Nume
Email
(nu va fi afisat)
Comentariu
Comentariile in afara subiectului si cele necuviincioase vor fi sterse
Antispam:
Scrieti, va rog, prenumele lui Eminescu