Cookies de analiza a traficului  Accept | (oricand puteti renunta la acceptul dat) Detalii

(oricand puteti renunta la acceptul dat)

Porunca Iubirii
Tema luniiNr. vizualizari: 11122

Ce se ascunde în spatele declarației Papei că dorește unirea necondiționată cu Biserica Ortodoxă

Cristina Roman
Tags: Papa; erezii; Biserica Catolică; Biserica Ortodoxă; ecumenism;
Ce se ascunde în spatele declarației Papei că dorește unirea necondiționată cu Biserica Ortodoxă

Presa internă și internațională titrează că recenta întâlnire ecumenică de la Constantinopol dintre Papa Francisc și Patriarhul Bartolomeu s-a soldat cu o Declarație comună "ȘOC": reunificarea Bisericilor Ortodoxă și Catolică, "fără condiții din partea catolicilor".

            Papa Francisc: "Vreau să asigur pe fiecare dintre voi că, pentru a atinge obiectivul dorit al unității depline, Biserica Catolică nu intenționează să impună vreo cerință, decât cea a mărturisirii de credință comună, și că suntem pregătiți să căutăm   împreună, în lumina învățăturii Scripturii și a experienței primului mileniu, modalitățile prin care să garantăm unitatea necesară a Bisericii în condițiile actuale: singurul lucru pe care îl vrea Biserica Catolică, și pe care îl caut, ca Episcop al Romei, "Biserica, care are întâietate în caritate", este comuniunea cu Bisericile Ortodoxe."

Însăși întâlnirea celor doi întâistătători bisericești este un pas îndrăzneț în direcția ecumenismului, iar deja existentele tabere pro și contra ecumenism încep să-și radicalizeze pozițiile divergente. Totuși, după cum vom vedea în rândurile de mai jos, lucrurile sunt mai nuanțate.

Iată ce relatează ziarul turc Milliyet despre vizita efectuată de Papa Francisc în Patriarhia Constantinopolului, în perioada 28-30 noiembrie, la invitația Patriarhului ecumenic Bartolomeu: "... această vizită va avea obiectivul principal de a uni Bisericile, acţiune care este susţinută şi de Patriarhul Constantinopolului. Vizita Papei în Turcia este a doua, după cea din 2006, când papa a fost întâmpinat de Patriarh. Într-o declarație dată la Vatican, Papa a subliniat faptul că va face un pas mare și foarte important pentru eliminarea schismei și influenţelor sale  asupra uniunii tuturor Bisericilor​​."

Prima reacție a Patriarhiei Române pe acest subiect a venit la solicitarea presei, de la purtătorul de cuvânt, Părintele Constantin Stoica: „Unitatea celor două Biserici, Catolică şi Ortodoxă, este un deziderat de mai mult timp. Există un dialog teologic şi scopul este unitatea pe care ambele Biserici o doresc. Nu este o urgenţă acest lucru, ci asta a fost doar o interpretare a presei.  Există aceste întâlniri bilaterale de două ori pe an, de Sf. Andrei la Istanbul şi de Sfinţii Petru şi Pavel la Roma, unde se poartă acest dialog teologic. Nu este o noutate dorinţa de unitate a celor două Bisericiˮ.

Dar să vedem ce afirmă cei doi lideri religioși în DECLARAȚIA COMUNĂ DE LA ISTANBUL:

           "Noi, Papa Francisc și Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I, exprimăm profunda noastră recunoștință față de Dumnezeu pentru darul acestei noi întâlniri pe care ne-a acordat-o, în prezența membrilor Sfântului Sinod, a clerului, și a credincioșilor din Patriarhia Ecumenică, de a sluji împreună la sărbătoarea Sfantului Andrei, primul chemat și fratele Apostolului Petru.

Amintindu-ne de Apostoli, care au anunțat vestea cea bună a Evangheliei în lume, aceasta întărește în noi dorința de a continua să meargem împreună pentru a depăși, cu dragoste și încredere, barierele care ne despart. La întâlnirea de la Ierusalim în luna mai, în timpul căreia am amintit îmbrățișarea istorică dintre venerabilii noștri predecesorii, Papa Paul al VI și Patriarhul Ecumenic Athenagoras, am semnat o declarație comună. Astăzi, cu ocazia fericită a unei noi întâlniri frățeasti, dorim să reafirmăm împreună intențiile și preocupările noastre comune. Ne exprimăm intenția noastră sinceră și fermă, în ascultare față de voința Domnului nostru Iisus Hristos, de a intensifica eforturile noastre pentru promovarea deplinei unitati între toți creștinii și mai ales între catolici și ortodocși. Vrem în plus, să susținem dialogul teologic promovat de Comisia Mixta Internațională, care a fost instituită exact acum 35 ani de către Patriarhul Ecumenic Dimitrie și Papa Ioan Paul al II-lea aici, în Fanar, si care se ocupă în prezent cu cele mai dificile probleme ce au marcat istoria cu divizările noastre, și care necesită un studiu atent și aprofundat. În acest scop, ne angajăm in rugăciunea noastră fierbinte, ca Păstori ai Bisericii, cerând credincioșilor să ni se alăture în invocarea comună ca "toți să fie una ... pentru ca lumea să creadă" (Ioan 17, 21).

Ne exprimăm îngrijorarea noastră comună pentru situația din Irak, Siria și întregul Orient Mijlociu. Suntem uniți în dorința de pace și stabilitate și dorința de a promova soluționarea conflictelor prin dialog și reconciliere. Recunoscând eforturile deja făcute pentru a oferi asistență în regiune, chemăm în același timp pe toți cei care au responsabilitatea pentru destinul popoarelor să-și intensifice angajamentul pentru comunitățile care suferă și să le permită, inclusiv comunităților de creștini, să rămână în țara lor natală. Nu putem să ne resemnăm cu un Orient Mijlociu fără creștini care au mărturisit numele lui Iisus de-a lungul a două mii de ani. Mulți dintre frații și surorile noastre sunt persecutați și au fost obligați prin violență să își părăsească locuințele. Se pare că într-adevăr valoarea vieții umane s-a pierdut și că persoana umană nu mai are importanță, și poate fi sacrificată pentru alte interese. Și toate acestea, se întâlnește în mod tragic cu indiferența multora. Cum ne reamintește Sfântul Pavel "Şi dacă un mădular suferă, toate mădularele suferă împreună; şi dacă un mădular este cinstit, toate mădularele se bucură împreună."(1 Corinteni 12: 26).

Este legea vieții creștine și, în acest sens, putem spune că există, de asemenea, un ecumenism al suferinței. Cum sângele martirilor a fost sămânța de putere și a fertilității pentru Biserică, astfel părtășia suferinței cotidiene poate fi, de asemenea, un instrument eficient de unitate. Situația dificilă a creștinilor și a tuturor celor care suferă in Orientul Mijlociu necesită nu numai o rugăciune constantă, ci, de asemenea, un răspuns adecvat din partea comunității internaționale. Principalele provocări pe care lumea le are în fața, în situația prezentă, cer solidaritatea tuturor persoanelor de bunăvoință.

De asemenea, recunoaștem importanța promovării unui dialog constructiv cu Islamul, bazat pe respect reciproc si prietenie. Inspirati de valorile comune și intăriti de un autentic sentiment fratern, musulmanii și creștinii sunt chemați să lucreze împreună de dragul dreptății, păcii și a respectului pentru demnitatea și drepturile fiecărei persoane, în special în zonele în care ei înșiși un timp, au trăit, timp de secole, într-o coexistență pașnică și acum suferă tragic toate ororile războiului. Mai mult decât atât, ca lideri creștini, cerem tuturor liderilor religioși să continue și să consolideze dialogul interreligios și să îndeplineasca toate eforturile pentru a construi o cultură a păcii și solidarității între persoane și între popoare. Ne amintim de toate popoarele care suferă din cauza războiului. În special, ne rugăm pentru pacea în Ucraina, o țară de veche tradiție creștină, și facem apel la părțile implicate în conflict să caute calea dialogului și a respectului dreptului internațional pentru a pune capăt conflictului și să permită la toți ucrainienii să trăiască în armonie. Gândurile noastre se indreapta spre toți credincioșii Bisericilor noastre în lume, pe care îi salutăm, încredințându-i lui Hristos, Mântuitorul nostru, astfel încât să poată fi martori neobosiți ai iubirii lui Dumnezeu. Ridicăm rugăciunea noastră fierbinte către Dumnezeu, pentru ca să acorde darul păcii, al iubirii, și al uniății pentru întreaga familie umană. "Şi Însuşi Domnul păcii să vă dăruiască vouă pace totdeauna şi în tot chipul! Domnul fie cu voi cu toţi!"(2 Tes 3, 16)." -Fanar, 30 noiembrie 2014

Reacțiile din blogosfera creștină, dar și din presa laică, față de cele declarate și asumate la Constantinopol, nu au întârziat să apară.

            Site-ul Cuvântul Ortodox comentează: "În cuvântul său, Papa Francisc a făcut o pledoarie pentru unificare punând accentul pe o pretinsă “lipsă de condiții”. Astfel, unificarea s-ar face prin respectarea tradițiilor celor două confesiuni, dogmatice, liturgice și canonice și nu ar presupune vreo subordonare a uneia față de cealaltă. Este o manieră iezuită de a “rezolva” problema primatului papal. Într-o astfel de situație, care ar părea atractivă pentru naivi, pentru că, aparent, Biserica Ortodoxă și-ar păstra integritatea dogmatică și canonică, catolicismul nu și-ar schimba nicio iotă din învățăturile și practicile sale canonice greșite. Spre deosebire de falsele sinoade ale unirii dinaintea prabușirii Imperiului Bizantin, de această dată Vaticanul a îmbrăcat haina mielului care nu impune nimic, făcând acest lucru doar ca să nu cedeze nimic. Ceea ce duce, evident, la o unire și mai mincinoasă, căci pare bazată pe reciprocitate și “iubire”, nu silnică pe față, așa cum a fost cazul cu Ferrara-Florența, de pildă. În declarația comună, Papa Francisc și Patriarhul Bartolomeu au reiterat apelurile la unire. Interesant este faptul că, după ce se evoca situația din Siria și Irak, cei doi amintesc și criza din Ucraina, cerând “tuturor” părților implicate să urmeze “calea dialogului și a respectarii dreptului internațional” pentru a obține pacea."

        Pentru Evenimentul Zilei, Adrian Pătrușcă relatează: "Papa se înclină în fața Patriarhului Bartolomeu, cerându-i binecuvântarea. Acesta îi pune mâna pe cap lui Francisc și îl sărută pe tichia albă. Uluitoarea scenă s-a petrecut sâmbăta aceasta, în Catedrala Catolică a Sfântului Spirit de la Istanbul, la o rugăciune comună a celor doi lideri ai creștinătății, și ea are efectul unei grenade ecumenice. Adevărata bombă avea să fie detonată a doua zi, la liturghia din Biserica Ortodoxă Sfântul Gheorghe. Discursul Papei este incendiar: el cere nici mai mult, nici mai puțin, decât reunificarea, și încă de urgență, a Bisericii Catolice cu Biserica Ortodoxă. „Unicul lucru pe care îl dorește Biserica Catolică și pe care eu, ca Episcop al Romei, îl vreau, este comuniunea deplină cu Bisericile Ortodoxe”, a afirmat Francisc tranșant. Atenție: „episcop al Romei”, nu Papă, așadar pe picior de EGALITATE cu ceilalți episcopi ortodocși. Francisc a lăsat intenționat deoparte PRIMATUL Romei, pentru a-și demonstra bunele intenții. Pentru a fi sigur că se face bine înțeles, Papa a explicat că prin „deplină comuniune” nu înțelege nici „supunere”, nici „absobție”. Mai mult, Biserica Catolică nu vrea să „impună nici o condiție, în afara celei a profesiunii de credință comune”. Unire NECONDIȚIONATĂ, așadar! Condamnând valul de crime și teroare căruia creștinii îi cad pe capete victime în lumea actuală, cu referire directă la terorismul islamic, Papa a adăugat: „Vocile victimelor din aceste conflicte ne îndeamnă să avansăm grabnic pe drumul reconcilierii și al comuniunii între catolici și ortodocși” (iată din nou repetat termenul „Comuniune”, echivalentul „Împărtășirii” ortodoxe; se știe că după Marea Schismă, catolicii și ortodocșii nu mai au voie să se împărtășească împreună, faptă care se pedepsește cu excomunicarea. Papa spune deci că nu vrea doar o APROPIERE, ci re-UNIREA)."

            Într-un eseu mai vechi, Oboseala și dragostea, fără trimitere directă la declarația de la Istanbul, pe un ton deopotrivă serios și ironic, Părintele ieromonah Savatie Baștovoi face câteva observaţii: "Nu este adevărat că între ortodocşi şi romano-catolici există numai neînţelegeri. Cel puţin, există un amănunt simpatic, pentru care aceştia ar fi gata să se unească. Ortodocşilor le place la romano-catolici faptul că aceştia la slujbă stau pe scaun, iar preoţii romano-catolici îi invidiază pe cei ortodocşi pentru că aceştia au voie să se căsătorească. Şi asta durează de multă vreme. Am vrut astfel să pătrund mai direct în sfera unor discuţii, de multe ori încrâncenate, despre viaţa religioasă. De exemplu, tot mai des poţi auzi replici de genul: “slujbele atât de lungi ale ortodocşilor n-au nici o logică!” Desigur, toate aceste discuţii sunt superficiale, amuzante şi vin de la oameni care, de regulă, nu umblă la biserică, dar ele preocupă pe mulţi. Chiar dintru început trebuie să spunem că Liturghia este centrul vieţii creştine. Liturghia este Hristos. Acesta este modul desăvârşit în care Dumnezeu se dăruieşte oamenilor, în Euharistie (Împărtăşanie). Lungimea slujbelor ortodoxe se datorează şi convingerii primilor creştini că a doua venire a lui Hristos va fi imediată – “parusia”. Slujbele erau şi sunt o aşteptare, dar şi o venire, în cel mai adevărat sens, a lui Hristos (...) Acesta este sensul vieţii creştine, aşa cum o înţeleg ortodocşii şi cum au înţeles-o apostolii, să-L aştepţi pe Hristos. În Grădina Ghetsimani, ucenicii au adormit de trei ori, dar nu s-au dus de acolo. A oferi lui Dumnezeu douăzeci de minute pe săptămână, cât durează o messă romano-catolică, şi acelea cu pretenţii, este un rezultat firesc al societăţii consumiste apusene. În Apus soţii umblă fiecare cu maşina sa şi nu îndrăzneşte unul să se folosească de lucrurile celuilalt. E normal că fiecare are şi timpul său, pe care şi-l repartizează cum voieşte. Şi dacă s-a întâmplat ca din acest timp o parte infimă să-I fie oferită lui Dumnezeu, aceasta se face ca un fel de împrumut. Dar şi ortodocşii au voie să-şi împartă timpul cum vor. Şi cine vrea să-i acuze pentru faptul că Îi acordă prea mult din timpul lor lui Dumnezeu?... "

            Cu trimitere directă la declarația de la Istanbul, din categoria reacțiilor vehemente împotriva ecumenismului, circulă pe internet o MĂRTURISIRE ÎMPOTRIVA EREZIEI, semnată atât de clerici, cât și de laici creștini. Aceasta poate fi citită integral pe siteul ortodoxiacatholica.wordpress.com.

 Noi spicuim:

            "... În această calitate de mădulare ale Bisericii lui Hristos, care este numai Biserica Ortodoxă, singura în care ne unim cu Adevăratul Dumnezeu, singura în care omul se poate mântui, arătăm şi respingem în mod public ereziile ce au cuprins pe unii membri ai Bisericii. Erezia nu afectează doar pe cel care crede în ea, ci și pe membrii Bisericii, atâta timp cât cei ce gândesc eretic în Biserică propovăduiesc erezia și celorlalți membri prin cuvânt și prin fapte, răspândind astfel microbul ereziei în tot trupul Bisericii. Erezia predicată de episcop sau preot îi afectează și pe credincioși. Totodată, episcopul sau preotul trebuie să aibă grijă ca membrii turmei lui să nu învețe erezia. Dacă păcatele morale îl despart pe om de Dumnezeu, cu atât mai mult erezia.

Având în vedere că până în prezent nu s-au adunat Sinoade Locale care să condamne pe cei care încalcă de aproape 100 de ani atât Canoanele Apostolice cât și hotărârile Sinoadelor Ecumenice și Locale, noi, ca mădulare vii ale trupului lui Hristos respingem și ne disociem de toate practicile condamnate de Biserică:

- rugăciunile în comun cu ereticii și așa-numita „Săptămână de rugăciune pentru unitatea creștinilor”, „Vecerniile pentru unitatea creștinilor” și alte asemenea acțiuni ținute în Bisericile Ortodoxe în „Săptămâna de rugăciune pentru unitatea creștinilor”, în care sunt invitați eretici să predice din fața Sfântului și Înfricoșătorului Altar Ortodox, unde se jertfește Hristos Dumnezeu;

– participarea la întâlniri sincretiste interreligioase și intercreștine la care se fac gesturi simbolice sincretiste și rugăciuni în comun cu ereticii și arătăm ca erezie şi respingem în mod public ecumenismul, cu toate manifestările sale (enumerate la site-ul sursă).

Biserica Ortodoxă este Ecumenică (universală), nu ecumenistă, și de aceea așteptăm de la membrii Ei să practice și să predice ortodoxia la toată făptura, aducând pe mulți în Corabia Mântuirii care este Biserica Ortodoxă, Biserica cea Una, Sfânta, Sobornicească (Catholică) și Apostolească, așa cum mărturisim în Simbolul de Credință Niceo-Constantinopolitan. De aceea, ne disociem de poziția tuturor celor care învață sau practică ereziile numite mai sus, fie că sunt sinoade panortodoxe, sinoade locale, patriarhi, ierarhi, preoți, diaconi, ipodiaconi, citeți, monahi, monahii sau credincioși(...)

De aceea, ne disociem de poziția celor care învață neortodox şi, cu durere şi cu nădejdea îndreptării lor, pentru care ne rugăm Bunului Dumnezeu, îi mustrăm:

• pe reprezentanții Bisericilor Ortodoxe Locale care fac compromisuri dogmatice și afirmă erezii eclesiologice la dialogul intercreștin și interreligios,

• pe Patriarhul Ecumenic care s-a rugat împreună cu Papa Francisc I la Sfântul Mormânt călcând în picioare Canoanele Sfinților Apostoli care interzic sub pedeapsa caterisirii rugăciunea în comun cu eterodocșii, pe ierarhii diferitelor sinoade locale, printre care și pe ierarhii ce au fost trimiși ca reprezentanți ai Bisericii Ortodoxe Române, ca să-l felicite pe Papa Francisc I la întronizarea sa ca șef al ereziei romano-catolice, papo-filioquiste, precum și pe Sinoadele care i-au trimis.

• pe ierarhii, preoții, diaconii, ipodiaconii, citeții, monahii, monahiile și credincioșii Bisericii Ortodoxe ce au participat la întâlniri sincretiste interreligioase și intercreștine și care au făcut gesturi simbolice sincretiste și rugăciuni în comun cu ereticii sau s-au împărtășit cu ereticii.

• pe cei care spun că în Biserica Ortodoxă Română nu mai este Harul Duhului Sfânt, datorită faptului că unele mădulare ale Ei sunt căzute în rătăcirea ecumenistă, ca și cum Harul s-ar retrage în mod automat din Biserica Lui Hristos; nu noi suntem salvatori ai Bisericii, ci Biserica ne salvează pe noi.

Ne disociem de acțiunea Patriarhiei Ecumenice de a chema la Fanar pe pseudo-episcopul Romei Benedict XVI, dar și pe pseudo-episcopul Francisc I, și, de asemenea, de pomenirea la Te Deum a acestuia, de pseudo-binecuvântările papei date în Biserica Sfântului Mare Mucenic Gheorghe de la Fanar și de rostirea Rugăciunii Domnești de către acesta.

Ne disociem și de acțiunea Patriarhului Ecumenic Bartolomeu de a-l invita la Ierusalim pe pseudo-episcopul Romei Francisc I pentru a sărbători împreună mincinoasa ridicare a anatemelor date la 1054, precum și de toate acțiunile de pseudo-unire cu papalitatea eretică..."

Nota redacției Porunca Iubirii:

Este evident pentru toată lumea, nu doar în mediul teologic, faptul că teologia romano-catolică este tot mai activă în mediile ecumenice cu un discurs care flatează Tradiția Ortodoxă Răsăriteană. Mai mult, catolicii pretind că sunt continuatorii ei, dar într-un alt context politico-geografico-cultural. Sintagma tot mai des folosită de "Biserici-surori" vrea să faciliteze recunoașterea succesiunii apostolice și a Tainelor din Biserica Catolică. După cum afirmă profesorul Liviu Stan, într-un articol despre succesiunea apostolică, realitatea este cu totul alta.  Sfinții Părinți nu au vorbit niciodată nici de "teoria ramificațiilor" (anume că diversele confesiuni creștine ar fi ramuri ale unui trunchi comun care este Biserica lui Hristos) și nici nu au pomenit de recunoașterea succesiunii apostolice la romano-catolici. Succesiunea apostolică presupune înainte de toate succesiunea în Adevăr si nu doar o succesiune formală, istorică, a unei înlănțuiri de episcopi care au ocupat scaunul Romei.

Să nu uităm că simultan cu intensificarea ecumenismului, se pregătește un Sinod Pan-Ortodox, iar conducătorii Bisericilor ortodoxe poartă discuții aprinse la umbra unor întâlniri de taină îmbrăcate în forma vizitelor frățești. Cum ar spune unii, "ni se pregătește ceva"! Pe lângă epidemii, războaie, cutremure, calamități, boli incurabile, prigoana creștinilor, răspândirea libertinajului sexual, intensificarea ecumenismului face parte în mod evident din "semnele timpurilor" de pe urmă. Creștinii ortodocși este bine să fie informați corect asupra pericolelor ereziilor, dar pentru aceasta este nevoie de mult catehism și de mult tact. Este nevoie să li se explice credincioșilor de rând că nu unirea propriu-zisă a Bisericilor ar putea fi o erezie, ci acea  unire care ar prejudicia dogmatic Biserica Ortodoxă prin eventuale compromisuri pe care le-ar accepta. Până la astfel de discuții, să nu uităm că prioritatea fiecăruia dintre noi este mântuirea individuală, iar acest lucru este o taină de împreună lucrare a credinciosului cu duhovnicul său. Într-o lume cu granițe deschise, în care mulți români trăiesc în străinătate în țări în care Ortodoxia este minoritară, în care numărul căsătoriilor românilor cu cetățeni botezați la alt cult crește, extremismul religios poate să prejudicieze, mai ales acolo unde, prin mimetism și intoxicare, el cuprinde suflete nepregătite. Un punct de vedere drastic în sensul incriminării ecumenismului poate fi argumentat doar de elitele Ortodoxiei practicate la un nivel desăvârșit. Să ne amintim cuvântul Mântuitorului care spune: "Acela dintre voi care este fără de păcat să arunce primul cu piatra" (Ioan 8, 7), dar și faptul că în Sfânta Liturghie Ortodoxă există ectenia "Pentru pacea a toată lumea, pentru bunăstarea sfintelor lui Dumnezeu Biserici şi pentru unirea tuturor, Domnului să ne rugăm."

06-12-2014
Citeste si:De acelasi autor:


Adaugati un comentariu:
Nume
Email
(nu va fi afisat)
Comentariu
Comentariile in afara subiectului si cele necuviincioase vor fi sterse
Antispam:
Scrieti, va rog, prenumele lui Eminescu
alexandru nemoianu - 29-12-2014:

"Dialogul" dintre Fanar si Episcopul Romei(daca si atata!) a fost un exercitiu in inutilitate.

Episcopul din Fanar este o ramasita istorica nu doar inutila,foarte daunatoare.Acel Fanar promoveaza toate abominatiile despe "ecumenisme","dialoguri" etc. Ce "dialog" poate exista intre cei care il marturisesc pe Iisus si cei care il tagaduiesc?Ce "dialog" poate exista intre Roma schismatica si aiurita si Pravoslavnici?Este evident ca Roma  ar avea nevoie de duhul Ortodoxiei.Dar asta nu poate fi cumparat.

Orice om de buna credinta trebuie sa respinga aceste aberatiuni purtate intre doi "episcopi" dubiosi,unul in Fanar si altul in Roma.

ADAM DOMIN - 07-01-2015:

-DACA VOR COMUNIUNE CATOLICII SA O SI ARATE.

-SA DEA TUTUROR ORTODOCSILOR DIN DIASPORA BISERICILE LOR GOALE , NU SA SPERE CA PESTE ANI SI ANI, CAND GENERATIILE VOR FI ALTELE (SI SI-AU UITAT LIMBA MATERNA) SA LE IA BISERICILE SI SA-I MOMEASCA SA IA DRUMUL CATOLICISMULUI.

-SA FACA IN EI PRIMII LITURGHIILE CA NOI ORTODOCSII...SI CELELALTE SLUJBE...SI ATUNCI II CREDEM.

-SA MARTURISEASCA PUBLIC SI SA SEMNEZE ACTUL PRIN CARE RENUNTA EI LA DOGMELE CARE NE-AU SEPARAT ATATA AMAR DE VREME.

-SA-I LASE PE PREOTII LOR SA-SI ALEAGA CALEA PE CARE VOR SA MEARGA (CALUGARIA IN MANASTIRI SAU CEI CE ALEG PREOTIA DE MIR SA POATA SA SE CASATOREASCA), NU SA-I OBLIGE CU CELIBATUL<....CACI ATUNCI UNDE E LIBERTATEA VOINTEI, UNDE ESTE LIBERUL ARBITRU ETC.

Pr.conf. univ.dr. Domin Adam

Facultatea de Teologie Ortodoxa Alba Iulia

Universitatea 1 Decembrie 1918

Traian Basescu - 05-02-2016:

Dac-au vazut ca n-au reusit cu nato si cu ue, l-au pus pe papistas s-aduca ortodoxia sub jug???!!!
Piei, satana!

Singura cale: sa treaca toti la ortodocsi. Si punctum.
Nihil sine Deo!

Traian Basescu - 05-02-2016:

Iesiti din nato si din ue!

Puneti-va bine cu vecinii!

Sa traiti bine!

Traian Basescu - 07-02-2016:

Catolicii au permis razboaiele de expansiune si colonizare, ortodocsii - la nevoie - doar s-au aparat.

Criminalitatea, nedreptatile si inegalitatile din America (de sud, in special), din Africa si Asia, spun mult. 

Sa-si faca ordine-n propria ograda, in loc s-ncerce s-ademeneasca ortodocsii.

Sa traiti bine!

Nihil sine Deo!

preot Matei Vulcanescu - 13-02-2016:

Trebuie sa precizam faptul ca ectenia "Pentru pacea a toată lumea, pentru bunăstarea sfintelor lui Dumnezeu Biserici şi pentru unirea tuturor, Domnului să ne rugăm." nu se refera la o unire a tuturor ereticilor si ortorocsilor. In greaca termenul este pandon enoseos, adica Unitatea tuturor, sau Unitatea in toate, unitatea crestinilor ortodocsi! Sa fie uniti si unitari in toate. In nici un caz nu e vorba de "unirea tuturor" ereticilor, paganilor, etc. D

Ghorghe Luca - 03-03-2016:
PETIȚIA CREȘTINILOR UNIUNII BORNA ÎN ATENȚIA SF. SINOD DIN 2016
Fratele Gheorghe Luca, născut pe 11.05.1956, domiciliat în Aleea Giurgeni, numărul 11, bloc F9, scara 3, etaj 2, apartament 35, sector 3, București România, Oficiul Poștal: 72, Cod Poștal: 032582, (Adresă de contact: telefon 0770462533 sau e-mail: gheorgheluca@gmail.com) președinte al Uniunii Umanitare Non-Profit BORNA,, cu supus respect vă prezentăm următoarele:
Dumnezeu a lucrat prin oameni pentru înlăturarea comunismului, care era un regim totalitar, ateu, opus credinței ortodoxe în Dumnezeu, sute de milioane de frați întru Hristos / creștinii au fost închiși... torturați. (legile homo... au umplut cupa mâniei și criza dpdv Dogmatic va răscula lumea). Ordinea priorităților pregătitoare din 22.01.2016, drept probleme esențiale ce urma a fi dezbătute la Lucrările Marelui Sinod din iunie 2016, Sanctitatea sa, Papa Francisc, solicită sărbătorirea Sfintelor Paști, la o dată pe care să o aleagă sau stabilească reprezentanții Bisericilor Ortodoxe. Aceștia trebuie să fixeze data corectă a celei mai mari sărbători a Creștinătății, Învierea Domnului Iisus Hristos ori a Sfintelor Paști. Prin această dreaptă solicitare a Sanctității sale Papa Francisc, Bunul Dumnezeu binevoiește a se repara greșelile calendaristice și recunoașterea drepturilor de Întâi Stătătoare a Una Sfântă Apostolească și Sobornicească Biserică Ortodoxă (a Răsăritului cel de sus Doamne slavă Ție / Regele dreptății ori Împăratul = Păstorul tuturor văzutelor și nevăzutelor), dovedește un înalt grad de smerenie și umilință ale Sanctității sale Papa Francisc și ale clericilor catolici.... care dă Unica Șansă ortodocșilor de a prezenta data corect Canonică a Sf. Paști.
Convocarea Marelui Sinod din 2016 este inițiativa a multor eforturi, din ultimii ani, a Patriarhiei Ecumenice de la Constantinopol și Sanctității sale Patriarhul Bartolomeu I, care i-a reunit pe toți întâi stătătorii Bisericilor Ortodoxe Autocefale, pe care o considerăm o Adevărată Lucrare călăuzită de Dumnezeu... „Este de neconceput atitudinea întâi stătătorilor: Preafericitul Patriarh Kirill al întregii Rușii, care păstorește peste 150 de milioane de creștini ortodocși pravoslavnici și Patriarhul Ierusalimului..., care cunosc tainele adevăratului calendar Divin = Natural al omenirii sau Bisericesc de stilul vechi, folosit neîntrerupt de 2016 ani d.Hr., care au fost de acord cu dezbaterea acestui punct, apoi amână discutarea celui mai important punct și au acceptat alt punct = unirea în ecumenism și acceptarea unei date fixe / unice a Sfintelor Paști, fără a se mai discuta problema calendarului cerute de situația actuală foarte gravă d.p.d.v. strict Dogmatic și științific, ca urmare a erorilor comise prin impunerea politică, forțată și greșit puse în uz a calendarelor de stil nou și gregorian. (Când trebuia scăzute 3 zile din 400 ani iulieni- Nu omise).
Orice dată fixă aleasă la întâmplare fie de catolici sau ortodocși, în afara calculelor Divine = Mâna Sf. Ioan Damaschin sau Scara Sfintelor Paști / a celor 4 Legi Divine din Sfânta Scriptură- NUMERII 9, 3: „LA VREMEA LOR, DUPĂ LEGEA LOR, DUPĂ REGULILE LOR ȘI DUPĂ GENEZA LOR“, din care rezultă cele 14 REGULI = Cele 4 Hotărâri ale Sf. Apostoli, Reîntărite Canonic de cei 318 Sf. Părinți adunați la Lucrările Sinodului Întâi Ecumenic de la Niceea, din anul 325, la care se adaugă cele 10 Reguli Dogmatice ale Sf. Duh care desăvârșesc / se completează reciproc între ele, încât nimeni din iad, de pe pământ / din cer nu le poate anula sau despărți. Amin.!.
1 – DUPĂ ÎMPLINIREA VREMII (ÎNVIEREA DOMNULUI IISUS HRISTOS).
2 – DUPĂ ÎNCEPUTUL ZILEI, ORA ZERO LOCAL = NATURAL (O = 24).
3 – ÎN PRIMA DUMINICĂ ORI ZIUA ÎNVIERII DOMNULUI IISUS HRISTOS {Prima zi a CREAȚIEI, 1 = CREAȚIE pentru VECHIUL TESTAMENT și DUPĂ PASCA iudeilor din LEGEA UMBREI care era și este între (17 Adar= 17 Martie – minim și 14 Nisan= 14 Aprilie – maxim):
4 – DUPĂ ECHINOCŢIUL DE PRIMĂVARĂ:
5 – DE LA DATA DE 22 Martie – cel mai devreme,
6 – PÂNĂ LA DATA DE 25 Aprilie – cel mai târziu.
7 – DUPĂ LUNA PLINĂ PASCALĂ A LUNII MARTIE:
8 – DE LA 4 ZILE DUPĂ LUNA PLINĂ PASCALĂ – cel mai devreme,
9 – PÂNĂ LA 11 ZILE DUPĂ LUNA PLINĂ PASCALĂ – cel mai târziu.
10 – DUPĂ BINECUVÂNTAREA TATĂLUI CERESC, prin SFÂNTA LUMINĂ de la SFÂNTUL MORMÂNT 2016 – 32 = 1984 de ori până astăzi a venit Sf. LUMINA în ZIUA / Data reală și numai la Adevărata ÎNVIERE.
11 – DUPĂ ZIUA SÂMBETEI (7 = Sabatul) adică DUMINICA.
12 – DUPĂ PASCA iudeilor din LEGEA UMBREI;
13 – DE LA 1 (UNA) ZI DUPĂ iudei – cel mai devreme,
14 – PÂNĂ LA 7 (ȘAPTE) ZILE DUPĂ iudei – cel mai târziu.
SFINTELE Paști stabilesc Ordinea și Rânduiala Dogmatică a tuturor Duminicilor cu Tipicul Lor / a tuturor sărbătorilor și posturilor, dintr-un întreg an de zile, până la următoarea Zi a Sf. Paști.
Mai precizez: Calendarul Universal Perpetuu este Perfecțiunea Creației Divine sau Timpul Universului ori ceasornicul Legilor Tatălui Ceresc, Pecetluite de Sf. Duh, după Învățătura Domnului Iisus Hristos, definite în cele 35 de Slove Pascale = cele 35 de Calendare Universal Perpetuu ale Bisericii Ortodoxe Apostolice ce Hotărăsc cele 35 de Dogme = cele 35 de Date Canonice ale Sf. Paști / Învierea Domnului Iisus Hristos respectiv data cea mai devreme - 22 Martie - și cea mai târziu dată de - 25 Aprilie - definite după mersul Soarelui și Lunii pe bolta cerească / Crugurile Soarelui ce dă Mâna anului, și Crugurile Lunii ce definesc Temelia anului, care stabilesc Data Sf. Paști pentru cât vor exista Soarele și Luna pe bolta cerească. Amin.!. Mai relatez că, anularea oricărei Slove / Dogme din cele 35 de Slove Pascale sau 35 de Dogme Universal Perpetuu, de care se îngrozesc demonii cu Satan, nu pot fi în veci abandonate de creștinii ortodocși care-L mărturisesc în adevăr pe Domnul nostru Iisus Hristos, ce ar fi egal cu trădarea credinței ortodoxe milenare sau lepădarea de Hristos. (Sunt convins că frații episcopi nu pot fi mai răi decât demonii / Satan?).
Realitatea minunilor Bunului Dumnezeu și a facilităților de informare rapidă în toate domeniile prin mass-media, telefonie..., internet, de care dispune azi omenirea NU VA MAI TOLERA MINCIUNA / manipularea în masă a FRAȚILOR ÎNTRU HRISTOS de către anumite grupuri de interese politice sau religioase... Dacă Ortodoxia nu folosește cu înțelepciune Unica Șansă dată ortodocșilor de a fixa data corect Dogmatică / Canonică a Sf. Paști *Veți suporta oprobiul public al adevăraților creștini ortodocși și nu uitați credința este cea mai puternică armă sau forță și poporul nu-L va trăda pe Hristos. (știind că iadul e plin de preoți / prooroci falși).
Ignorarea acestei UNICE ȘANSE la Marele Sinod din iunie 2016, unde se va vota unirea în ecumenism = la grămadă, a tuturor cultelor, sectelor... și denominațiunilor eretice, iar conducerea ar urma să fie preluată de evreul David Rockefeller - cărora Papa Francisc li se închină în glumă - sau alt membru al grupului Bilderberg din Comisia Trilaterală, marea Lojă Fracmasonică mondială ai bisericilor ateiste. (Prin urmare ortodoxia își va pierde cu bună știință / vor vinde Autonomia ori Autocefalia Milenar Ortodoxă, devenind trădătorii lui Hristos și-ai creștinilor?!). Dacă prelații ce reprezentați creșținii la Marele Sinod, NU veți rezolva această cauză eronată a calendarelor gregorian și puiul lui cel de stilul nou, atunci poporul / creștinii (știu că Adevărul + Familia creștină e formată din bărbat și femeie, precum Adam și Eva = Taine sau Dogme ale Sfintei Treimi, iar minciuna o erezie), vor fi nevoiți a-și rezolva ei, cauza prin Justiția laică și Divină.
https://www.facebook.com/Uniunea-Umanitar%C4%83-Non-Profit-BORNA-678105742234570/ : https://www.facebook.com/Uniunea-Umanitar%C4%83-Non-Profit-BORNA-678105742234570/?fref=ts
http://www.scribd.com/doc/16378684/Scara-Sfintelor-Pasti
Data după calendaru Divin/ Natural 14-27.01.2016 după cal. gregorian/.eronat.
În numele Tatălui, al Fiului și al Sfântului Duh... - DOAMNE, Ajută.!.
Notificare în Atenția participanților la Lucrările Marelui Sinod din 2016.
mai mult...
Matei - 15-12-2016:

Oooo vai Sfânta Scriptura se împlinește și unirea se va face și credința aceea va duce la pierzane nu va lăsați păcăliți de unirea aceasta domnul nostru Iisus Hristos spune sa Ieșim din Babilon după unirea aceasta va veni constrângerile,numărul fiarei,icoana fiarei care vor duce la pierzare și cei care vor fi prigoniți și omorâți în numele Domnului fraților citiți apocalipsa nu va lăsați înșelați de acest Papă ca este scris despre el în Biblie doar ca trebuie sa înțelegeți ce citiți deschideți ochii nu dormiți pe voi.

Nicolae - 24-02-2017:

Catolicii sa se intoarca de unde au plecat, ca nu i-a gonit nimeni. Au plecat ca asa au socotit atunci cand s-a produs marea schisma, de la care au inceput prigonirile bisericilor ortodoxe si a ortodocsilor numiti schismatici de catre bisericile catolice. 

Sa se intoarca si sa fie de acord cu Mantuitorul Iisus Hristos, care a zis  "Ce va las sa nu schibati !  Nicio cirta, sa nu schimbati!"

Desigur, intoarcerea nu se produce dintr-o data, va fi nevoie de timp indelungat.



CARTI/produse despre:
Papa, Erezii, Biserica Catolică, Biserica Ortodoxă, Ecumenism,